دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهر عنوان کرد؛

نقش همکاری مراکز علمی و نظامی در موفقیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی

نقش همکاری مراکز علمی و نظامی در موفقیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی
اسدالله شفیع‌زاده گفت: همکاری بین دانشگاه‌ها و نهادهای نظامی به صورت مستمر موجب موفقیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی زیادی در کشور می‌شود.
کد خبر : 877993

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسدالله شفیع‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در دومین جشنواره رویداد علمی هسته‌های مسئله محور که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: مرز دانش در دانشگاه‌ها و مراکز علمی اتفاق می‌افتد و جمع آوری دانش نیز در نهادهای نظامی و نهادهای ذیل نظامی صورت می گیرد؛ اگر همکاری بین دانشگاه‌ها و نهادهای نظامی به صورت مستمر انجام گیرد شاهد موفقیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی زیادی در کشور و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی خواهیم بود، همان‌گونه که امروز شاهد موفقیت‌های فراوانی در حوزه هوا و فضا در بحث پرتاب موشک‌های علمی، تحقیقاتی، فناورانه هستیم.

وی توسعه و پیشرفت تکنولوژی را به عنوان هدف اصلی جوامع صنعتی برشمرد و افزود: مسئله اقتصاد مقاومتی در بیانات مقام معظم رهبری و برنامه ششم گام توسعه به وضوح آمده و شامل سه محور«اقتصاد مقاومتی، علم و فناوری بالا و مولد سازی فرهنگی» است که همه آنها دانش بنیان نام دارد و به عنوان موتور محرک و پیشرفت جامعه مطرح می شود.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه شهرستان اهر نیز حفظ روحیه جهادی و انقلابی در انجام کارهای علمی و پژوهشی در جامعه را بسیار مهم برشمرد و گفت: اقتدار و توانمندی هر جامعه ای منوط به پیشرفت و گسترش علم در آن جامعه است و اگر علم و دانش جامعه بیشتر باشد قدرت و توانمندی آن جامعه بیشتر خواهد بود. امروز زندگی انسان ها با پیشرفت علم و تکنولوژِی گره خورده است.

دانشگاه محل تولید ثروت است

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی نیز بیان کرد: دانشگاه ها باید در حوزه علم و دانش به نسل پنجم که دانشگاه های مکتب ساز و تمدن ساز در جهان هستند سوق داده شوند؛ چرا که دانشگاه محل تولید ثروت است و باید محور تولید دانش در دانشگاه ها را به سمت محور فناوری هدایت کنیم.

نادر ارسلانی مردمی سازی علم و فناوری را رمز موفقیت در جوامع پیشرفته برشمرد و تأکید کرد: باید مردم را به سمت تولید علم و فناوری تشویق کنیم و با اعطای تسهیلات و مشوق های مختلف مردم را به تولید علم وفناوری سوق دهیم. 

گفتنی است در پایان این مراسم نیز از طرح های حاضر مهندس دهقان در حوزه گیاهان دارویی، مهندس امید با طرح جهش تولید در دیم زارهای کشاورزی، طرح مهندس بهنام شیشه لو در حوزه معدن، طرح مهندس رضا تقی زاده در حوزه صنعت و عرفان حسین پور با طرح هلی شات با اهدای لوح سپاس تجلیل و از ماکت هلی شات تهاجمی دانش آموز عرفان حسین پور رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته