دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اولین دوره آموزشی هنر ایرانی-اسلامی برگزار می‌شود

اولین دوره آموزشی هنر ایرانی-اسلامی برگزار می‌شود
سید شهاب‌الدین شکیبا از برگزاری اولین دوره آموزش خوشنویسی با موضوع هنر ایرانی-اسلامی به همت سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد.
کد خبر : 867300
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید شهاب‌الدین شکیبا مدیر موزه خوشنویسی ایران از برگزاری اولین دوره آموزشی هنر ایرانی اسلامی به همت سازمان زیباسازی خبر داد.
 
شکیبا با بیان‌ اینکه در این دوره علاوه بر برگزاری کلاس‌های خوشنویسی، دوره‌های همگامی این هنر‌ با هنرهای ایرانی‌‌ و‌ اسلامی توسط اساتید بنام کشورمان تدریس خواهد شد، افزود: کارگاه‌های آثار فلزی با محوریت خوشنویسی،تذهیب و‌ کتاب آرائی،‌ فرش‌ و‌ منسوجات با محوریت خوشنویسی،‌ کتیبه‌های معماری‌اسلامی،‌ مکاتب نگارگری‌ و‌کارگاه‌های‌ هنری از جمله این دوره‌هاست.
 
وی همچنین آموزش خط‌کوفی،تعلیق‌وخطوط سته از ابتدای دوره‌ اسلامی تا صفوی و قاجار را از جمله دوره‌های خوشنویسی اعلام کرد‌ و گفت: هنرجویان در این دوره‌ با خوشنویسی‌خط نستعلیق از ابتدا تا پایان دوره صفوی و از دوره قاجار تا دوره معاصر، خط شکسته نستعلیق،‌ نقاشی‌خط و جریان‌های مدرن هنری آشنا شده و با بهره‌مندی از حضور اساتید برجسته کشور آموزش خواهند دید.
 
براساس این گزارش ‌این دوره به صورت رایگان برگزار می‌شود و مهلت ثبت نام تا سی‌ام شهریورماه و شروع دوره از ششم مهرماه به مدت ۱۶ هفته اعلام شده‌ است.
 
 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته