دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 15:01
رسولی‌‌سقای:

کمبود آب در سال‌های آینده برای ایران تبعات بهداشتی دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: با توجه به بارندگی‌های کشور در سال‌های اخیر، کمبود آب در آینده برای ایران تبعات بهداشتی خواهد داشت.
کد خبر : 375430
IMG_9718.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، حسن رسولی‌سقای ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با عنوان گفتمان آب گفت: امروز به‌دلیل بی‌توجهی به ملاحظات زیست‌محیطی بشر با انبوهی از مشکلات همچون گرم‌شدن کره زمین، آلودگی آب‌ها و مهم‌تر از همه کمبود آب مواجه هستیم.


وی اضافه کرد: با توجه به واقع‌شدن ایران در منطقه جغرافیایی گرم و بارندگی‌های کم در سال‌های گذشته، کمبود آب در آینده تبعات بهداشتی خواهد داشت.


مدیر دفتر توسعه ارتباط با صنعت و کارآفرینی واحد تبریز نیز در این نشست گفت: مدیریت دفع فاضلاب، هدایت آب‌های سطحی، کنترل و برخورد مسئولانه با احداث سدها و بهبود روش‌های آبیاری اموری هستند که ما را در رفع بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط یاری خواهند کرد.


جعفر ابوالحسنی بر ضرورت توجه به جلوگیری از تضییع منابع آب، برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی، پرهیز از آبیاری سنتی و ... تأکید کرد.


مدیرکل سازمان هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با اشاره به هدف اصلی سازمان هواشناسی مطرح کرد: همکاری در تأمین ایمنی و رفاه مردم، پیش‌بینی و تحلیل مخاطرات هوایی از اهداف اصلی این سازمان است.


علی دولتی‌مهر یادآور شد: سازمان هواشناسی طبق اسناد بالادستی در حوزه‌های مختلف مدیریت منابع آب، مخاطرات جوی و حمل و نقل دارای مسئولیت است.  


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته