دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1398 - 12:48
حجت‌الاسلام علوی:

290 جاسوس CIA را در ایران و کشورهای دیگر شناسایی و بازداشت کردیم

وزیر اطلاعات گفت: 290 جاسوس آمریکا در کشورهای مختلف از جمله ایران را شناسایی و بازداشت کرده‌ایم.
کد خبر : 374757
7928524_743.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمود علوی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران که به‌مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان (عج)  در دانشگاه تهران ایراد شد، اظهار کرد: هفته سربازان گمنام امام زمان را در عرصه سربازی گمنامان امام زمان(عج) تبریک می‌گویم.


وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به مردم مژده می‌دهد که سرانجام زمین امامت مستضعفان و وراثت آنان است تا در جهت عزت و کرامتشان حکومت را اداره نمایند افزود: در اسلام حکومت و امامت برای مردم است، خداوند ابراهیم را با امتحان‌های سختی آزمود و زمانی که قابلیت او برای امامت روشن شد، او را امام مردم قرار داد. 


وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه تفاوت نگاه اسلام با لیبرال دموکراسی این است که قرآن امامت را نه بر مردم،ربلکه برای مردم می‌داند،‌تصریح کرد: در دموکراسی حکومت مردم بر مردم است، اما اسلام حکومت بندگان صالح را برای مردم مطرح می‌کند. در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام و از جمله وزارت اطلاعات برای مردم است. کار اطلاعاتی در وزارت بر پایه احکام شرعی، اخلاق نبوی، قانون جمهوری اسلامی، رهنمودهای امام راحل و هدایت‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری است. کار در وزارت اطلاعات بر اساس علم و دانش و تجربه‌هایی که از کار حرفه‌ای کسب شده و ریل‌گذاری آن با تعریف سند راهبردی امنیتی کشور، مبتنی بر احصاء مسائل محیط امنیتی جمهوری اسلامی است که حاصل بررسی‌های کلان امنیت ملی در پرتو رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری و راهبردهای حاصل از تجربه و تخصصان سربازان گمنام امام زمان است.


علوی با بیان اینکه کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات، مردم‌پایه و مردم‌مدار است،‌ گفت: امنیت برای مردم، نه بر مردم و سلب امنیت از دشمنان امنیتِ مردم سرلوحه این وزارتخانه است. امنیت در تمام زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیت، فرهنگی، رسانه‌ای و جان، مال و آبرروی مردم است.


علوی با اشاره به دستاوردهای سربازان گمنام امام زمان(عج) در وازرت اطلاعات گفت: در یکسال گذشته با 114 تیم تکفیری، 116 تیم مرتبط با منافقین، 44 تیم ضد انقلابی، 380 تیم قاچاق مواد مخدر برخورد شده و عملیات ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شده که آخرین آن‌ها دستگیری چهار نفر در جنوب غرب کشور و کشف 15 هزار فشگ کلاشینکف از آنان بوده است.


وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: صدها تلاش سرویس‌های بیگانه برای جلب همکاری افرادی در داخل کشور به‌عنوان جاسوس شناسایی و خنثی شده و از به‌دام افتادن صدها نفر از نیروهای مؤثر و مفید کشور صیانت شد. ده‌ها جاسوس که جلب سرویس‌های بیگانه‌ شدند در مراکز حساس کشور شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند و گزارش شناسایی این جاسوس‌ها مایه بهت و حیرت همه کسانی شد که در جریان این عملکرد وزارت قرار گرفتند و سرویس‌های بیگانه که اقدام به جذب این افراد کرده بودند را دچار سرگیجگی کرد. در عرصه ضدجاسوسی وزارت اطلاعات راهبرد را از ضدجاسوسی پدافندی به ضدجاسوسی آفندی و تهاجمی تغییر داده و در مصاف با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، متخاصم و دشمن، ضربه‌های کاری بر آنان وارد کردیم.


وی اضافه کرد: در یک فرآیند پیچیده اطلاعاتی مقابل سرویس جاسوسی آمریکا (CIA)، شبکه جاسوسی این سرویس 290 جاسوس آمریکایی در کشورهای مختلف از جمله ایران شناسایی شدند و در تبادل اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دوست در اختیار آنان قرار گرفت و در کشورهای مختلف منابع CIA شناسایی و دستگیر شدند و ارتباط آنان با  CIA با منابعش به‌هم ریخت به‌گونه‌ای که کمیته شکست در آمریکا تشکیل دادند رئیس CIA این کار جمهوری اسلامی ایران را مورد تأیید قرار داد.


وزیر اطلاعات گفت: یاهو نیوز اخیراً با 11 نفر از صاحب‌نظران امنیتی آمریکا مصاحبه داشته که اغلب آنان از افشای نامشان خودداری کردند؛ اروین مکلو یکی از این تحلیل‌گران امنیت آمریکا می‌گوید این موضوع یکی از فاجعه‌آمیزترین شکست‌های آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر است. 


علوی گفت: ضربه به‌گونه‌ای بود که در آمریکایی‌ها از آن با عنوان افتضاح اطلاعاتی یاد کردند. به‌زودی گزارش  این عملیات در مصاف با CIA از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد؛ همچنین شبیه این ضربه را به MI6 انگلستان وارد کردیم که آن هم در آینده نزدیک و در موقع مناسب به استحضار مردم عزیز می‌رسد.


وزیر اطلاعات تأکید کرد:  فرزندان اطلاعاتی شما سلطه اطلاعاتی خود را در عمق رژیم اشغالگر قدس گسترده کرده‌اند که صدای خود آنها درآمد که برخی افراد کابینه صهیونیست‌ها جلب همکاری وزارت اطلاعات ایران شده است. در یکی از این اقدام‌های ضدجاسوسی شرکتی را که در یکی از مراکز حساس قطعات معیوب تزریق می‌کرد، که اگر کشف نمی‌شد و آن مرکز راه‌اندازی میشد فاجعه بشری به بار می آمد، ضد جاسوسی وزارت اطلاعات آن را کشف و شناسایی قطعات معیوب شد.


وی افزود: در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی بر مفسدان بی‌رحمانه تاختیم. صدها هزار هکتار زمین منابع ملی را که عدوانی تصرف شده بود، از تحت تصرف خارج کردیم، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز داشتیم و از اموال مردم در سیستم بانکی صیانت کردیم. در شرکتی که وابسته به یکی از بانک‌های خارج از کشور بود، 209 میلیون درهم اماراتی به سرقت رفت و سارق که خانمی بود به کشورهای مختلف متواری بود، اما قدرت اطلاعاتی ما آن را تعقیب کرد تا سرانجام او را به کشور بازگردانیم و سرمایه‌ها را از او پس گرفتیم.


علوی گفت: افرادی که یکی از بانک‌ها را هک کرده و 150 میلیارد پول مردم را با هک تصاحب کرده و به کشورهای همسایه گریخته بودند شناسایی و او را بازگرداندیم و پول‌ها را پس گرفتیم.


وزیر اطلاعات با با تأکید براینکه امنیت اقتصادی همواره مد نظر وزارت اطلاعات بوده، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند فعالان اقتصادی باید احساس آرامش کنند، برای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تلاش خود را به‌کار گرفتیم و آنجایی که احساس کردیم فعالان اقتصادی ممکن است در مسیر اشکالی قرار بگیرند راهنماییشان کردیم و از آنان صیانت کردیم.


علوی گفت: در سیل اخیر همراه با مسئولان، مردم و نیروهای مسلح،‌ در سیل حضور پیدا کردیم و بخشی از حقوق خود را به مردم سیل‌زده هدیه کردند.


وی خاطرنشان کرد: امروز تحریم‌های آمریکا به برکت مقاومت شما و هدایت رهبری تأثیر خود را از دست داده است. مقام‌های کشورهای همسایه که به ایران سفر داشته‌اند به مسئولان اعلام کردند فکر نمی‌کردیم ایران اینقدر قوی باشد و در برابر فشار تحریم اینگونه مقاومت کند. 


علوی با تأکید براینکه اثرات مقاومت ملت ایران در تعامل کشورهای همسایه دیده می‌شود، گفت: مقام‌های کشورهای همسایه از وزارت اطلاعات درخواست نشست و مذاکره می‌کنند. این قوت و قدرت نتیجه وحدت مردم و مسئولان در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری به ویژه در گام دوم است که باید این وحدت مستحکم‌تر از همیشه پیگیری شود.


وزیر اطلاعات با اشاره به بیاناتی از  امیرمؤمنان گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند هر ملتی دست‌به‌دست هم دهند و کارها را با همدلی و همدستی پیگیری کنند کارشان پیش می‌رود و پیوندشان ناگسستنی می‌شود. رسول اکرم(ص) نیز در این خصوص می‌فرمایند امت من! با هم اختلاف نداشته باشید چرا که ملت‌هایی که پیش از شما دچار اختلاف شدند از بین رفته و نابود شدند.


علوی تصریح کرد: وزارت اطلاعات از یک سو با جامعه اطلاعاتی خود از قبیل ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، بسیج، وزارت کشور، وزارت دفاع، شورای عالی امنیت ملی، ستاد کل نیروهای مسلح، شورای امنیت کشور و همه دستگاه‌های مؤثر بر امنیت کشور دست برادری و وحدت داده امروز و وحدتی مثال‌زدنی میان دستگاه‌های امنیتی حاکم است که نتیجه آن امنیتی پایدار در منطقه ناآرام غرب آسیاست. 


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
۰
یک زمانی جاسوسها و تروریستها را با اسم و تصویر به افکار عمومی معرفی میکردند بعدا تصاویر شطرنجی و اسامی هم مخفف شد تا اینکه در 16 مرداد 1391 در مستند کلوپ ترور مجددا موفق شدیم تا با کم وکیف کار یک شبکه تروریستی 18 نفره آشنا شویم که کارشان علاوه بر جاسوسی و شناسائی دانشمندان هسته ای اقدام به ترور چهار دانشمند عزیز کشورمان به سفارش "اسرائیل" جنایتکار بود. اما اکنون پس ازگذشت هفت سال خبری از محاکمه و مجازات آن جنایتکاران نیست و در سطح وسیعی شایع است که آزاد شده اند . البته قبلا در اول تیرماه 1378 وزیر وقت اطلاعات (علی یونسی) با یک بمب خبری ادعا نمود که عاملان بشهادت رساندن شهید صیاد شیرازی را دستگیر و بزودی به افکار عمومی معرفی خواهد نمود اما اکنون بیست سال بعد از آن خبر گذشته ولی آن تیم چند نفره نه تنها به افکار عمومی معرفی نشده بلکه بعدها ادعا شد که عامل بشهادت رساندن شهید صیاد در عراق کشته شده است !!!!؟
اکنون سئوال این است که این "290" نفرجاسوس آمریکا با همان دو حرف اول نام و فامیل چه کسانی هستند ؟کی و کجا دستگیر شده اند کارشان چه بوده کی محاکمه خواهند شد شیوه کاریشان چگونه بوده تا دیگران به دامشان نیفتند و دهها سئوال دیگر
هلدینگ شایسته