دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1403 - 14:14

قطار دولت در ایستگاه بعدی/ مسیر خدمت را چگونه ریل‌گذاری کنیم؟

قطار دولت در ایستگاه بعدی  مسیر خدمت را چگونه ریل‌گذاری کنیم؟
مسیر خدمت به ملت شریف ایران با شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ناتمام نمی‌ماند بلکه با تمهیدات درست به‌گونه‌ای ریل‌گذاری خواهد شد که قطار دولت آتی در آن طبق نقشه راه مقام معظم رهبری طی طریق کند.
کد خبر : 912876

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- عماد نجار: حادثه دل‌خراش سقوط بالگرد حامل ریاست جمهوری، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار تبریز قلوب مردم ایران را آکنده از غم و اندوه کرد حال‌آنکه نمی‌توان شرایط کشور را در اضلاع مختلف و پیشرو نادیده گرفت و بجا است تا حاکمیت برای شرایط پس از مراسم عزاداری تمهیدات ویژه‌ای را بیندیشند تا مأموریت خطیری که بر دوش شهید خدمت بود به سلامت و کیفیت در مسیر پیشرفت حرکت کند تا سرمنزل مقصودان ان‌شاءالله.

این مسیر سخت و مملو از موانع را با نگاهی اجمالی مورد بررسی قرار می‌دهیم:

ابتدا اینکه برگزاری مراسمات احترام و تشییع و خاک‌سپاری شهدا به‌طور پرشور، انقلابی و کامل برگزار شود آن‌چنان‌که دیدیم مراسم تشییع پیکرهای شهدا بعد از مراسم تشییع حضرت امام خمینی (ره) و سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگ‌ترین مراسم به شمار می‌رود.

حضور خودخواسته مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه بالگرد ریاست جمهوری حکایت از حمایت مردم ایران از حاکمیت و ولایت دارد که همچنان در همه موقعیت‌ها جانانه از نظام جمهوری اسلامی دفاع و حمایت می‌کنند. لذا مناسب است که نظام از این پتانسیل موجود و به‌نوعی لبیک عمومی برای شرکت در انتخاباتی منسجم جهت تداوم راه شهید خدمت در هشتم تیرماه بهترین بهره را ببرد که به‌نوبه خود باعث جلوگیری از اخلال در سیستم‌های حاکمیت خواهد شد.

مرحله بعدی مرحله پس از انتخابات است که تلاش مقامات دولتی را طلب می‌کند تا قطار دولت با سرنشینان مطمئن و کارآمد در ریل‌گذاری‌های گذشته حرکت کند و نه‌تنها از سرعت این قطار به دلیل تغییر در سکان‌دار کاسته نشود بلکه با همان اقتدار و روشنی بر طبق نقشه راه مقام معظم رهبری طی طریق کنند.

این حرکت در مسیر با دقت و سرعت شاید بهترین پاسخ به رأی و حمایت مردم از نظام در حضور مجدد انتخابات هشتم تیرماه ۱۴۰۳ است که به قصد انتخاب ریاست جمهوری اصلح به پای صندوق‌های رأی می‌روند و منتخب خود را راهی ساختمان پاستور می‌کنند.

اما مسئله سوم به موضوعات امنیتی و نظامی در داخل و مرزهای کشور اسلامی ایران برمی‌گردد که حاکمیت با تمام ارکان اطلاعاتی و امنیتی خود برای ایجاد شرایط امن در برگزاری مراسمات ازجمله تشییع و پسا تشییع، انتخابات و امثالهم همچنین، حضور مقامات بلندپایه کشورهای خارجی در داخل تلاش مضاعفی داشته باشد.

به‌طورمعمول در سابقه تاریخی دیگر کشورها و مجامع هنگامی‌که این‌گونه رخدادها صورت می‌گیرد دشمنان با سوءاستفاده از بحران‌های اجتماعی و سیاسی و تا حدی امنیتی اقدام به خرابکاری و مداخلاتی داشته‌اند تا شرایط را برای سهم خواهی ها، نفوذ و انواع هجمه‌ها فراهم آورند. ولی این طوفان با درایت مقامات دولتی و اعلام حمایت کامل تمامی توان نیروهای مسلح از دولت و با یاری خداوند متعال فرو خواهد نشست.

نگارنده ضمن بیان موارد فوق از اشراف دقیق و حضور پرتلاش نیروهای سیاسی در روز دوم حادثه یاد می‌کند که پس از تعیین معاون اول رئیس جمهور به‌عنوان سرپرست ریاست جمهوری و برگزاری جلسه اجلاس سران به دعوت محمد مخبر، کلیه امور کشوری، امنیتی و حاکمیتی به حالت عادی بازگشته است و تحت نظارت دقیق مسئولان ذی‌ربط قرار دارد تا زمان برگزاری انتخاباتی دقیق و بی‌شائبه که این موارد ازجمله دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی در انتخاب نیروهای کابینه خود بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته