دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت دانشگاه آزاد اسلامی؛

جلد اول رهیافتی ساده در تحلیل مدارهای الکتریکی منتشر شد

کتاب «رهیافتی ساده در تحلیل مدارهای الکتریکی» تألیف احمد کیاکجوری توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد اسلامشهر راهی بازار نشر شد.
کد خبر : 349078
1364.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مجموعه مباحث تحلیل مدارهای الکتریکی از جمله مباحث پایه‌ای و عمیق در علوم مهندسی به‌ویژه برق و کامپیوتر و مکاترونیک و صنایع مرتبط با آن به شمار می‌رود. امروزه بسیاری از علوم با کاربردهای گوناگون با گستره نظامی تا اقتصادی به طریقی وابسته به طراحی انواع و اقسام مدارها به مانند مدارهای الکتریکی، الکترونیکی، دیجیتال، مخابراتی و نظایر آن می‌شوند؛ اغراق نیست اگر بیان شود که پایه تحلیل اکثر مدارهای یاد شده داشتن تسلط کافی در ساده‌ترین روش‌های تحلیل و طراحی مهندسی مدارهای الکتریکی است.


رشد روزافزون کاربرد علوم مهندسی به‌ویژه علم نوین کنترل در صنعت، توجه به طراحی و ساخت ادوات و تجهیزات مرتبط با آن را بیش از پیش ضروری جلوه می‌دهد، به طوری که در حال حاضر رقابت بر ساخت تجهیزاتی با مدارهایی پیشرفته اما کم هزینه‌تر و باابعاد بسیار کوچک نسبت به نمونه‌های پیشین آن به اوج خود رسیده است؛ دورنمایی از بحث یاد شده آشنایی و تسلط هرچه بیشتری را بر علوم مهندسی پایه و مرتبط بیش از پیش یادآور می‌گردد. مهندسی، طراحی و تحلیل مدارهای الکتریکی از این نوع علوم است که هرچه بیشتر با آن آشنایی حاصل شود؛ نتیجه پربارتری به دست خواهد داد.


کتاب‌ها و مراجع فراوان و پرباری در این زمینه چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است که بسیاری از آنها حالت تئوری و بیان علمیِ صرف داشته‌اند و بسیاری نیز تنها در جهت رفع نیازهای درسی و آموزشی بوده‌اند؛ عده‌ای از دانشجویان از ثقیل بودن متن بسیاری از مراجع بحث تحلیل مدارهای الکتریکی گلایه دارند و عده‌ای از دوستان نیز صرفاً با حفظ کردن یکسری مسائل سعی به تعمیم آنها به انواع مسائل مدارهای الکتریکی داشتند که متأسفانه نتایج رضایت‌بخشی حاصل نمی‌شد.


این کتاب در هفت فصل تدوین شده است که این فصول شامل فصل اول: مبانی مدارهای الکتریکی، فصل دوم: سیگنال‌های تحریک و توابع ریاضی، فصل سوم: کاربرد معادلات دیفرانسیل در تحلیل مدار الکتریکی، فصل چهارم: مدارهای مرتبه اول، فصل پنجم: مدارهای مرتبه دوم، فصل ششم: تحلیل حالت دائمی سینوسی (تحلیل فازوری) و فصل هفتم: مدارهاي سه فاز شامل می‌شود.


جلد اول کتاب «رهیافتی ساده در تحلیل مدارهای الکتریکی» تألیف احمد کیاکُجوری عضو هیئت علمی دانشگاه در 527 صفحه، شمارگان یک هزار نسخه با قیمت 37 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر منتشر شد.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته