دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1397 - 07:45
به همت دانشگاه آزاد؛

ناتساوی‌های‌ماتریسی خطی منتشر شد

کتاب «ناتساوی‌های ماتریسی خطی در‌ سیستم‌های کنترل‌، تحلیل، طراحی و کاربرد» ترجمه احمد فخاریان و رضا شادی توسط چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد واحد قزوین منتشر شد.
کد خبر : 342543
5454.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «ناتساوی‌های ‌ماتریسی‌ خطی‌ در‌ سیستم‌های‌ کنترل‌، تحلیل، طراحی و کاربرد» تألیف دوان گوانگ رن، های هوا یو با ترجمه احمد فخاریان و رضا شادی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین منتشر شد.


منشأ ناتساوی‌های ماتریسی خطی LMIS به سال 1890 برمی‌گردد، اگرچه که در آن زمان به این شکل نام‌گذاری نشده بود. هنگامی که لیاپانوف نشان داد پایداری یک سیستم خطی معادل با وجود یک ماتریس معین مثبت P است که ناتساوی ماتریسی را برقرار می‌سازد. در تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم‌های کنترل مقاوم، روش ناتساوی ماتریسی خطی نقش حیاتی ایفا می‌کند. در ضمن تحلیل محدب یک دانش ضروری برای درک روش LMI و سایر روش‌های بهینه‌سازی وابسته است.


IMI یک فرم بسیار کلی است. ناتساوی‌های خطی، ناتساوی‌های مربعی محدب، ناتساوی‌های نرم ماتریس و قیود مختلف از نظریه کنترل ناتساوی‌های ربکاتی و لیاپانوف، همگی می‌توانند به عنوان یک LMI نوشته شوند، علاوه بر این چندین ناتساوی ماتریسی خطی می‌توانند به عنوان یک LMI یکتا با ابعاد بزرگتر نوشته شوند؛ بنابراین LMIS یک ابزار مفید برای حل کردن یک طیف گسترده‌ای از مسائل بهینه‌سازی و کنترل هستند، بسته‌های نرم‌افزاری مختلف MATLAB در دسترس گسترده‌ای از مسائل بهینه‌سازی و کنترل هستند، بسته‌های نرم‌افزاری مختلف MATLAB در دسترس می‌باشند که اجازه می‌دهند یک کدنویسی ساده از مسائل عمومی LMI نوشته شود.


تأکید اصلی این کتاب بر ارائه مطالبی چون بیان اصول پایه‌ای فرموله کردن خواص طراحی یک سیستم کنترل به فرم LMI، معرفی روش‌های کاهش مسئله ایجاد کنترل‌کننده مربوط به یک مسئله LMI، آشنایی با نحوه استفاده از بسته‌های نرم‌افزاری جهت تحلیل کارایی و ایجاد کنترل‌کننده با استفاده از ابزارهای LMI و ... است.


این کتاب در 12 فصل تدوین شده است که هر یک از فصول مواردی را به طور کامل درباره ناتساوی‌های ‌ماتریسی‌ خطی شرح می‌دهد. فصل اول شامل مقدمه و شرحی بر معنای ناتساوی‌های ماتریسی خطی است. فصل دوم به لم‌های فنی و ناتساوی‌های مربعی تعمیم یافته و فصل سوم به مروری بر تئوری بهینه‌سازی می‌پردازد؛ فصل چهارم مربوط به مباحث تحلیل پایداری و فصل پنجم به کارایی H/H اختصاص دارد. فصل ششم با عنوان تحلیل و آنالیز ویژگی مواردی چون تعریف و قیود را تشریح می‌دهد. فصل هفتم پایدارسازی فیدبک حالت و فصل هشتم درباره H/H و کنترل فیدبک حالت H است؛ فصل نهم فیلتر کردن و رؤیت حالت و فصل دهم مربوط به طراحی چندین هدفه است؛ فصل یازدهم  درباره کنترل وضعیت موشک است  و دست آخر در فصل دوازدهم مؤلف به کنترل ماهواره و مدل‌سازی سیستم در این مورد با شرح مسئله و حل آن می‌پردازد.


کتاب «ناتساوی‌های‌ ماتریسی خطی در‌ سیستم‌های‌ کنترل‌، تحلیل، طراحی و کاربرد» با عنوان اصلی LMIS in control systems: analysis, design and applications: تألیف دوان گوانگ رن، های هوا یو با ترجمه احمد فخاریان و رضا شادی در 654 صفحه، شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 69 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین منتشر شد.


 انتهای پیام/۴۰۷۲/۴۱۰۴/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته