دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ناظرزاده کرمانی در مراسم افتتاحیه نمایش «آرت»:

«کوشک جلالی» در کارگردانی هم ردیف «عباس کیارستمی» در سینما است

«کوشک جلالی» در کارگردانی هم ردیف «عباس کیارستمی» در سینما است
فرهاد ناظرزاده کرمانی استاد دانشگاه تهران در افتتاحیه نمایش «آرت» گفت: علیرضا کوشک جلالی کارگردان این نمایش ، در کارگردانی هم ردیف عباس کیارستمی در سینما است.
کد خبر : 911952

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرهاد ناظرزاده کرمانی، نمایشنامه‌نویس و استاد پردیس هنر‌های زیبای دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه نمایش «آرت» با کارگردانی علیرضا کوشک جلالی عنوان کرد: او یک کارگردان شناخته شده بین‌المللی است. کوشک جلالی در کارگردانی هم ردیف عباس کیارستمی در سینماست.

ناظرزاده کرمانی ادامه داد: زمانی که پاریس بودم از دوستان و هنرمندان بسیاری که از فعالان هنری بودند نام کوشک جلالی را زیاد می‌شنیدم، اما او به دلیل تواضعی که دارد خیلی اهل منم منم کردن نیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برای نخستین بار است که کوشک جلالی را از نزدیک می‌بیند، افزود: او در زمینه نگارش نمایشنامه، کارگردانی و تحقیق و پژوهش آثاری متعددی دارد و من سال‌هاست که با کارهایش آشنا هستم. در زمانی هم که خارج از ایران بودم وقتی درباره کار‌های او گفته می‌شد من به عنوان هموطن افتخار می‌کردم و با افتخار می‌گفتم که من هموطن کوشک جلالی هستم.

در ادامه زنگ افتتاح اجرای عمومی نمایش «آرت» نوشته یاسمینا رضا با کارگردانی علیرضا کوشک جلالی توسط فرهاد ناظرزاده کرمانی نواخته شد.

نمایش «آرت» که در ایران با عنوان «هنر» نیز شناخته می‌شود این روز‌ها در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. این نمایش تِم اصلی خودفریبی و دروغ، از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲ در سالن‌های مهم تئاتر لندن و دیگر شهر‌های انگلیس روی صحنه رفته و جزو پرفروش‌ترین تئاتر‌های روی صحنه در انگلستان به شمار می‌رود. این استقبال در دیگر شهر‌های مطرح اروپا و آمریکا نیز به همین منوال بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته