دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز آموزش تربيت مربي دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم:

اربعین عامل وحدت همه مسلمانان است

رئیس مرکز آموزش تربيت مربي كودكان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از اربعین به عنوان عامل وحدت همه مسلمانان یاد کرد.
کد خبر : 317883
IMG16404835.JPG

حجت‌الاسلام حسین حقیقت در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گفت: از پيامبر گرامي اسلام (ص) روایت داریم که إنّ لِقَتلِ الحُسينِ حَرارَةً في‌ قُلوبِ المُؤمِنينَ لاتَبرُدُ اَبَداً، شهادت امام حسين (ع) يک داغ سوزاني است در دل مؤمنين که هرگز از بين نخواهد رفت. 


وی افزود: امروز پس از گذشت 1400 سال از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) این روایت به خوبی احساس می‌شود که مردم چگونه عشق و ارادت‌شان را به آن حضرت نشان می‌دهند و اربعین یکی از بهترین نشانه‌ها و مؤیدات این روایت است.


رئیس مرکز آموزش تربيت مربي كودكان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: به فرموده امام راحل، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است، قیام مردم ما در سال 1357 یکی از نمونه‌های این مسئله است که با الگو قرار دادن واقعه عاشورا توانستیم رژیم سفاک پهلوی را از بین ببریم.


وی افزود: همچنین مردم عراق توانستند مراسم اربعین حسینی را در سال‌های مخوف حاکمیت صدام به خوبی زنده نگه‌دارند و ‌اینک تمام این دوران‎‌ها را پشت‌سر گذاشتیم و راهپیمایی اربعین خود عامل وحدت برای همه مسلمانان جهان شده است.


کارشناس مذهبی تأکید کرد: یکی از نقشه‌های دشمنان این بوده است که میان شیعیان و مسلمانان تفرقه‌افکنی کند و اربعین را از بین ببرد امروز نه‌تنها به این نقشه نرسید، بلکه اربعین حسینی عامل وحدت شد و امروز شاهد حضور مردم از ملیت‌ها و مذاهب مختلف در این اجتماع باشکوه هستیم.


وی افزود: پیاده‌روی اربعین یک حرکت مردمی است اگر بخواهند چنین حرکتی را دولت‌ها انجام بدهند، موفق نخواهند شد، نمونه آن را در ایام حج شاهد هستیم که عربستان برای آن شرایط خاصی را قرار داده و با وجود اینکه درآمد هنگفتی از این مراسم به دست می‌آورد، اما موفقیت چندانی در برگزاری این مراسم ندارد.


حقیقت خاطرنشان کرد: امروز مردم عراق با محوریت اربعین حسینی از هر آنچه دارند می‌گذرند تا نشان بدهند که این حرکت در قلوب مسلمانان وجود دارد و باید فرصت را غنیمت شمرد و به خوبی از آن بهره گرفت.


وی گفت: باید در ایام اربعین شعارهای حسینی را زنده نگه داریم تا مردم از دنیا‌زدگی بپرهیزند و در مقابل ظلم و ستم بایستند.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته