دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اپن ای‌آی موتور جست‌و‌جوی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی می‌کند

اپن ای‌آی موتور جست‌و‌جوی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی می‌کند
اپن‌ای‌آی قصد دارد محصول جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کند و ریسک رقابت خود با گوگل را افزایش دهد.
کد خبر : 910593

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، براساس اطلاعاتی که از منابع مختلف به دست آمده است، شرکت فناوری اپن‌ای‌آی قصد دارد که رقیبی برای موتور جست‌وجوی گوگل را معرفی کند.

این اعلان قرار است در روز دوشنبه انجام شود و در راستای آن اپن‌ای‌آی به عنوان شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی که هدف اصلی آن توسعه و ترویج هوش مصنوعی به منظور بهبود عملکرد انسان‌ها است، مردم را به سمت موتور جست‌وجوی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی و جایگزین قدرتمندی برای کوگل است سوق می‌دهد.

این اقدام قرار است باعث شود که بازار موتور‌های جست‌وجو بهبود یابد و انتخاب گزینه‌های بیشتری برای کاربران فراهم شود و بدین ترتیب رقابتی سالم و عادلانه بین شرکت‌های فناوری ایجاد و به نوآوری در این حوزه کمک کند. 

به گفته دو منبع آگاه، اپن‌ای‌آی قصد دارد محصول جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کند و ریسک رقابت خود با گوگل را افزایش دهد، اما ممکن است تاریخ اعلام تغییر کند.

اپن‌ای‌آی درباره زمان معرفی موتور جست‌و‌جوی متعلق به این شرکت اظهارنظری نکرده، اما گمانه‌زنی می‌شود، زمان اعلام این خبر یک روز قبل از آغاز کنفرانس سالانه گوگل در روز سه‌شنبه باشد. همچنین احتمال داده می‌شود گوگل در این رویداد از تعدادی از محصولات مرتبط با هوش مصنوعی خود رونمایی کند.

به گفته بلومبرگ، محصول جست‌وجوی اپن‌ای‌آی درواقع توسعه محصول پرچمدار چت‌جی‌پی‌تی آن است و چت‌جی‌پی‌تی را قادر می‌سازد تا اطلاعات مستقیم را از وب دریافت کند.

چت‌جی‌پی‌تی محصول چت بات شرکت اپن‌ای‌آی است که از مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی این شرکت برای تولید پاسخ‌هایی مشابه انسان به درخواست‌های متنی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته