دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین:

دشمنان به دنبال تحریف اربعین هستند

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: امروز بدخواهان امت اسلامی این حرکت و حماسه سراسر خیر اربعین را بر‌نمی‌تابند و به سخیف‌ترین شکل به تحریف و پیرایه بستن به آن هستند.
کد خبر : 317645
636747707756285551_lg.jpg

حجت‌الاسلام حمید احمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گفت: مراسم بزرگ اربعین مدنیت جدید و مولد سرمایه بزرگی است که تلاش‌های دشمنان را که سال‌ها با طراحی سناریوهای مختلف به گسست امت اسلامی و فعال‌سازی شکاف‌های قومی و مذهبی دامن زده، همه آنها را ناکارآمد ساخت.


وی افزود: اربعین حرکتی بزرگ، فرا‌ملی و فرا‌قومی است و یک صحنه عظیمی از مؤدت و تعاون و ایثار و لطف را ترسیم می‌کند. این اعتمادی که از این رهگذر بین‌ ملل و اقوام مختلف به‌وجود می‌آید، سرمایه اجتماعی بزرگی است که همگرایی امت اسلام را به همراه دارد و موجب تحکیم خواهد شد. 


رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: مسأله دیگری که به همگرایی امت اسلامی کمک می‌کند امام حسین‌(ع) و اهل‌بیت(ع) است چون محور این حرکت و حماسه حضرت سیدالشهدا‌(ع) است که محبوب و مورد احترام همه مسلمانان است.


وی ادامه داد: نهضت بزرگ امام حسین(ع) برای نجات اسلام و اعتلای امت اسلامی بوده است و رنگ و صبغه مذهب و گروه و فرقه‌ای ندارد. جایگاه والای آن حضرت نزد همه مذاهب اسلامی بلکه همه آزادی‌خواهان وجود دارد به‌همین جهت اربعین مجمع همه دلدادگان به حریت، انسانیت و تعالیم الهی و ارزش‌های متعالی انسانی‌، بدل شده است. 


احمدی گفت: نیاز مبرم امروز جهان اسلام به همزیستی مسالمت‌آمیز بر پایه محبت و ارزش‌های اسلامی است که اربعین کمال این ارزش‌ها است، زخم‌های وارده بر پیکر امت اسلامی از سوی مشتی جاهل با شدیدترین شکل خشونت تشنه محبت و صلح و امنیتی در سایه شریعت اسلامی است.


رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: امروز فتنه‌انگیزان و بدخواهان امت اسلامی این حرکت و حماسه سراسر خیر اربعین را بر‌نمی‌تابند و به سخیف‌ترین شکل به تحریف و پیرایه بستن به آن هستند.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
۰
ان شاالله توفیق بشه همه ما در این مراسم شرکت کنیم
هلدینگ شایسته