دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب صورت گرفت؛

اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی دهه فجر در واحدهای دانشگاه آ‌زاد اسلامی

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی مانند غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، تجدید بیعت با شهدا و ... گرامی داشتند.
کد خبر : 257332

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، داوود یحیایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان پس از غبارروبی و گل افشانی قبور مطهر شهدا به دیدار خانواده‌های شهیدان و جانبازان رفت و با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت مقام شامخ امام و شهدا، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی برخاسته از دل مردم و بر پایه اعتقادات اسلامی آنان دانست و گفت: «مردم ایران برای تحقق عدالت، آزادی و برقراری حکومتی از جنس اسلام به پا خواستند، خون دادند ولی با ایمان راسخ بر اعتقاد خود ایستادند تا با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) این مجاهدت ها و ایثارگری‌ها به نتیجه رسید.»


یحیایی در دیدار با جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس و پدر دو فرزند دانشجوی این واحد دانشگاهی، دفاع مقدس را ضمانت بقای انقلاب عنوان کرد و افزود: «هشت سال دفاع مقدس با وجود سختی‌های بسیار برای مردم ایران باعث همدلی و وفاق بیشتر در بیرون راندن دشمن از سرزمینشان و تداوم و استحکام انقلاب نوپای آنان بود؛ تصور دردها و شکنجه‌های دوران اسارت روح انسان را می‌آزارد چه بسا که آن را با گوشت و پوست خود لمس کرده باشی و قطعاً تحمل این دردها جز با ایمان به خدا میسر نخواهد بود.»


مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز با حضور در یادمان شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدا و آرمانهای انقلاب و امام(ره)و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، با حضور رئیس، معاونین، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز قبور مطهر دو شهید گمنام در این واحد دانشگاهی غبارروبی و عطر افشانی شد.



دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با حضور گرم و عاشقانه در مزار مطهر شهدای گمنام این شهرستان، علاوه بر نثار فاتحه به روح پرفتوح شهدا با آرمان‌های مقدس امام خمینی(ره) تجدید پیمان کردند.


حجت‌الاسلام محمدحسین هاشمیان مدیر فرهنگیواحد مراغه با یادآوری مرام و آیین مقدس شهدا، تبیین اندیشه‌های امام راحل و دلایل پیروزی این انقلاب و غلبه خون بر شمشیر بر استواری، پایبندی و پیروی صادقانه از آرمان‌ها و اهداف بلند مرتبه شهیدان و امام شهیدان تأکید کرد.



همزمان با آغاز دهه مبارک فجر برنامه ها و مراسم های جشن ویژه این دهه در مجتمع آموزشی امام علی(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت تدارک دیده شده و در حال برگزاری است.


به گزارش خبرگزاری آنا، مراسم گلباران تمثال مبارک حضرت امام(ره) ، به همت دفتر فرهنگ اسلامی و با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان این مجتمع برگزار شد و با آذین بندی و توزیع گل و شیرینی و پخش سرودهای انقلابی و اجرای برنامه های مختلف ویژه این دهه، یاد و خاطره این ایام را گرامی داشتند.


رئیس مجتمع آموزشی امام علی(ع) واحد مرودشت با تسلیت به مناسبت دهه فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر بیان کرد: «12 بهمن روز فرخنده و عظیمی است که خونی تازه در رگ های خشکیده جهان اسلام دمیده شد و بازگشت حضرت امام (ره) به میهن اسلامی به حکمرانی قدرت اول منطقه و سردمدارانش خاتمه داد و سیاستمداران غرب و شرق را مبهوت نمود و تعریف جدیدی از مردم سالاری دینی به جهانیان معرفی کرد.»


دکتر رضا زارعی افزود: «اکنون که نزدیک به چهار دهه از آن حادثه تاریخی و جاودانه می‌گذرد مردم غیور و شهید پرور و ولایتمدار ایران اسلامی توانسته است در پیروی از ولی امر زمان خود مقام معظم رهبری در برابر تمام ناملایمات و دشمنی ها ایستادگی کرده و الگوی پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان ارائه دهد.»


در بیانیه معاونت فرهنگی دانشجویی و بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی کازرون به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی آمده است: ایران انفجار عشق بود عشق به رهبری که وارسته، مهذب و خداترس بود. انقلاب مردمی بود که می خواستند آزاد و مستقل باشند مردمی که ققنوس وار خود را به آتش کشیدند تا برده استکبار نباشند مردمی که خاکستر نشینی بر کاخ نشینی ترجیح دادند و تازیانه های عمال سلطنت و50 سال حکومت شاهنشاهی را بر گرده خویش تحمل کردند تا ثابت کنند که حق توحش و کاپیتولاسیون اهدایی غرب را بر نمی تابند.


این مردم با اهدای خون خود به دنیای کور و کر استکبار فهماندند که شیعه از علمایی تبعیت می کند که همچون آیت الله غفاری و آیت الله سعیدی حاضرند در شکنجه‌گاه های ساواک تکه تکه شوند اما زیر هیچ قرار داد استعماری امضا نکنند وحسرت یک آری به دل شکنجه گران صهیونیست وحکومت سلطنتی بگذارند.


ما اعضای بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و دیگر استادان ودانشجویان همگام با مردم، دهه ی فجر و 22 بهمن را جشن می گیریم و اعلام می کنیم تا آخرین قطره خون خود پای نظام وانقلاب خونین خود ایستاده ایم .وایمان راسخ داریم که همیشه خون بر شمشیر وایمان بر تفنگ پیروز است.


از ویژه برنامه های ایام الله دهه مبارک فجر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد برگزاری نشست تخصصی آشنایی با سیره حضرت فاطمه(س) و غبارروبی مزار شهدای گمنام با حضور مسئولان شهری بود.


مدیر گروه معارف اسلامی واحد مهاباد درباره عفاف و حجاب آن بانو رشته کلام را اینگونه آغاز کرد: دوست داشتن حضرت فاطمه (ع)نباید ویترینی؛ بلکه باید درونی و ذاتی باشد چرا که آنچه بر زندگی انسان تأثیر مثبت و چشمگیر می‌گذارد همان ارادت قلبی و درونی است که از آثار آن مطیع کردن و اطاعت کردن انسان از نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه ی اطهار است و باید جلوه ای از حضرت فاطمه(س) در زندگی ظهور پیدا کند.


حجت الاسلام ابراهیمی 4 مؤلفه را برای یک بانوی اسلامی برشمرد از جمله: زن خوب، مادر خوب، همسرخوب، و در صورت عدم تعارض با انجام این 3وظیفه اصلی میتواند در بیرون از منزل شاغل باشد. برای رسیدن به رشدوتعالی که اسلام مارا به آن دعوت کرده است، الگو قراردادن و درپیش گرفتن بهترین نوع زندگی که همان زندگی صحابه پیامبر(ص)، فرزندان و صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) است که این نوع سیره و روش همان حفظ حیا و عفت زنانگی خویش است.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران به همراه روسای آموزشکده‌ها و مدیران مدارس سما تهران با حضور در مرقد امام (ره) با آرمان‌های وی تجدیدبیعت کردند.


در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسمی که با حضور مسئولان، کارکنان و روسای مدارس و آموزشکده‌های سما تهران در مرقد مطهر برگزار شد ضمن ادای احترام به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق شد.


علیرضا آزادبر در این دیدار با بیان اینکه توجه به اندیشه های حضرت امام همواره راه گشاست گفت: افرادی که در امر تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند باید دانش آموزان و دانشجویان را با اندیشه های بلند حضرت امام (ره) آشنا کنند ، تا آینده سازان این کشور با اهداف انقلاب و مبانی آن بیشتر آشنا شوند.


وی افزود: پیروی از دستورات مقام معظم رهبری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دو عامل پایداری نهضت امام خواهد بود که اهتمام به این دو امر بر همگان بویژه متولیان آموزش و پرورش لازم است.این مراسم با قرائت فاتحه به روح شهدا و امام به پایان رسید.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس،‌ معاونان، مدیران و اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت با حضور در مزار مطهر شهید آرمیده در این واحد دانشگاهی با قرائت فاتحه و ذکر صلوات با آرمان‌های امام راحل و شهدای گلگون کفن تجدید بیعت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته