معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت چهاردهم رکورد انتصابات زنان در جایگاههای مختلف را شکست. در این دولت یک وزیر، چهار عضو هیئت دولت، ۲۵ معاون وزیر، ۶۵ رئیس سازمان، ۲۸ فرماندار، ۷۸ بخشدار و ۱۶ شهردار و دهیار زن هستند. وزیر کشور نیز اولین حکم دولت را به یک بانوی اهل سنت اعطا کرد.
یک پژوهشگر فقه اسلامی گفت: رهبر انقلاب بر «نظریه زنِ هویتمحور» تأکید دارند، در جایی که مثالهای قرآنی همچون حضرت مریم و حضرت آسیه را گواه بر این میگیرند که الگوی زن ایرانی ـ اسلامی باید الگوی زن تمدنساز باشد.
معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با اشاره به نقش مادران شهدا و بانوان در دوران دفاع مقدس، تأکید کرد: زن در نگاه اسلامی انسانی کامل است که با تربیت نسل، مدیریت خانواده و صبوری اجتماعی، سهمی اساسی در تحقق ایران قوی دارد.
یک کارشناس دینی با تأکید بر اینکه روز ولادت حضرت زهرا (س) یادآور نقش مادر به عنوان «سازنده انسان» است، گفت: نقشی که با حمایت صرف تفاوت دارد و با تربیت آگاهانه معنا پیدا میکند.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام در دیدار با جمعی از نخبگان علمی و دانشگاهی کشور بر همراهی علم و ایمان برای خدمت به مردم تاکید کرد و فضیلت نخبگان را در عملگرایی به نفع رفع مشکلات کشور دانست.
افرادی که امروز با تمام توان بر طبل حذف بودجههای فرهنگی میکوبند، شاید باید پیش از آن به این پرسش پاسخ دهند که در مقام مدیران، مشاوران یا طراحان نظام اقتصادی، چه سهمی در وضعیت موجود داشتهاند.
همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و در آستانه روز مادر، پویش «کتاب مامان۲» با ارائه تخفیفهای گسترده خرید کتاب و امکان عضویت رایگان بانوان در کتابخانههای تهران از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه برگزار میشود؛ رویدادی فرهنگی که تلاش دارد کتاب را به یکی از اصلیترین هدیههای روز مادر تبدیل کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه و مشاور خانواده، تأکید کرد: بانوی ایرانی با اتکا به ایمان، علم و مدیریت خانواده، نهتنها نماد مقاومت، بلکه محور پیشرفت فرهنگی و اجتماعی کشور است. او گفت که زنان ایران، با حفظ کرامت انسانی و قناعت در سبک زندگی، میتوانند در تمام عرصههای جامعه نقشآفرین باشند.
رئیس ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برگزاری سیهزار برنامه فرهنگی، اجتماعی و بینالمللی در سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال رویکرد اصلی، گفتمانسازی زن ایرانی بهعنوان راهبرد ملی برای پیشرفت و تبیین الگوی سوم زن در جهان معاصر است.