دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با ساخت قمقمه همراه؛

ورزشکاران نگران تشنگی نباشند

ورزشکاران نگران تشنگی نباشند
مبتکران با طراحی یک لباس ورزشی نوین، شیوه خلاقانه‌ای برای تامین آب نوشیدنی دوندگان ابداع کرده اند.
کد خبر : 910272

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیواطلس، دوندگان به دلیل دشواری حمل یک وسیله در دست و تکان خوردن آب در بطری در حین دویدن، تمایلی به حمل بطری آب ندارند.

از این رو محققان یک شرکت دانش بنیان لباس ورزشی نام «Vessel Athletics' Hydroshirt» ابداع کرده اند که از ترکیب نایلون – الیاف مصنوعی اسپندکس سفارشی ساخته شده است. در پشت این بلوز ورزشی یک کیسه زیپ دار تعبیه شده است که آب در آن قرار می‌گیرد. 

این کیسه سفارشی یک لیتری که از پلیمر بدون BPA، PVC و فتالات قابل شستشو در ماشین ظرفشویی ساخته شده، یک شکل کمری دارد که در پشت کاربر قرار می‌گیرد و بافل مرکزی داخلی موجب توقف تلاطم آب داخل کیسه در حین دویدن می‌شود.

یک لوله _ نی سیلیکونی قابل جابجایی از این کیسه به جلوی لباس نصب می‌شود و امکان نوشیدن آب را در هر زمان برای ورزشکار فراهم می‌آورد.

ورزشکار ابتدا کیسه را با آب پر کرده و با بستن تسمه‌های شانه ای، آن را محکم می‌کند. برای روز‌های گرم و به ویژه برای کاربران گرمایی، می‌توان این کیسه را قبل از تعبیه در محل خاص خود در لباس، در پوشش عایق قرار داد تا آب را خنک نگه دارد.

این لباس که فقط به رنگ مشکی و برای زنان و مردان در اندازه‌های متنوعی طراحی شده، برای دید بهتر در شب به نوار‌های رنگی بازتابنده مجهز شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته