دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دومین دوره آموزشی بین المللی علوم اعصاب شناختی برگزار شد

دومین دوره آموزشی بین المللی علوم اعصاب شناختی برگزار شد
دومین دوره آموزشی بین المللی علوم اعصاب شناختی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد از مطالعه حیوانی تا نقشه‌برداری مغز انسان، برگزار شد.
کد خبر : 912252

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین دوره آموزشی بین‌المللی علوم اعصاب شناختی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد از مطالعه حیوانی تا نقشه‌برداری مغز انسان، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با حضور شماری از اساتید، محققان و پژوهشگران مراکز علمی، دانشگاهی و تخصصی کشورمان و چند کشور دیگر در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در تهران برگزار شد.

دراین رویداد آموزشی، اساتید و محققان و متخصصان از مراکز علمی و تخصصی داخلی و خارجی، آخرین یافته ها و دانسته ها تحقیقاتی و پژوهشی درحوزه علوم اعصاب و اعصاب شناختی را ارایه دادند.

این رویداد علمی توسط سازمان بین‌المللی مطالعات مغز (ایبرو) و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، انجمن علوم اعصاب ایران و آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و شماری دیگر از مراکز علمی و تخصصی درقالب سخنرانی‌ها ، جلسات عملی و برپایی کارگاه‌ها با تمرکز بر تکنیک‌های آموزشی برپا شد.

ایبرو (IBRO) یکی از معتبرترین موسسات غیردولتی علمی است که با هدف توسعه و ترویج حوزه علوم اعصاب در بخش‌های مختلف از علوم پایه و بالینی کارکرد مغز، نوروبیولوژی، علوم شناختی، هوش مصنوعی از دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی، اساتید دانشگاه به ویژه جوان، محققان، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی علوم اعصاب و دانش های وابسته در سراسر جهان حمایت مالی در حوزه پژوهش و آموزش می کند.

این سازمان دارای پنج کمیته منتخب از دانشمندان برجسته در حوزه علوم اعصاب در قاره‌های مختلف از جمله آسیا و اقیانوسیه است و عباس حق‌پرست، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر انجمن علوم اعصاب ایران به عنوان یکی از هشت عضو کمیته آسیا - اقیانوسیه ایبرو و به عنوان نماینده ایران در این سازمان فعالیت دارد.

برگزاری این دوره آموزشی در حوزه علوم اعصاب شناختی با رویکرد مطالعات اعتیاد در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند ضمن ارتقا سطح علمی محققان ایرانی، امکان حضور محققانی از کشورهای آسیایی در این دوره را فراهم کرده و زمینه تقویت همکاری ها حمایتی، تحقیقاتی و علمی میان انجمن علوم اعصاب ایران و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با ایبرو به عنوان یک سازمان بین المللی را توسعه و ارتقا بخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته