دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 19:08
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری:

هنر ستاد‌های نماز جمعه تکریم است/ باید خیلی کار کنیم که جامعه جوان را به نماز جمعه بیاوریم

هنر ستاد‌های نماز جمعه تکریم است  باید خیلی کار کنیم که جامعه جوان را به نماز جمعه بیاوریم
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از شرکت‌کنندگان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری ستاد‌های برگزاری نماز جمعه کشور با عنوان قلب شهر تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر : 910994

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری ستاد‌های برگزاری نماز جمعه کشور با عنوان قلب شهر که عصر روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی آ‌موزشی آدینه تهران برگزار شد، با تبریک ایام دهه کرامت و ماه ذی‌القعده از شرکت کنندگان در این جلسه باصفا و نورانی تقدیر و تشکر کرد.
 
وی گفت: جلسه بسیار مهمی است و اهمیت آن به خاطر نماز و نماز جمعه است. جایگاه نماز و در بین نمازها، نماز جمعه منحصر بفردی دارد و از نگاه خدای متعال اقامه نماز و برگزاری نماز مخصوصا نماز‌های جمعی که مظهر آنها نماز جمعه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. خوش به حال کسی که در نماز جماعت و جمعه شرکت می‌کند و فیض می‌برد. نماز فرادا نماز معذورین است. اصل نماز به جماعت و نماز جمعه است.
 
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه خدای متعال انتظار دارد سیمای جامعه مومن با بندگی شناخته شود، اظهار کرد: کسانی که در نماز جمعه و جماعت شرکت می‌کنند این امر الهی را محقق می‌کنند که سعادتمند و خوشبختی بزرگی است. مخصوصا کسانی که مقید به حضور منظم هستند و در همه نماز‌ها شرکت می‌کنند و حضور به هم می‌رسانند.  
 
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری گفت: شخصیت‌های برجسته و بزرگی از افراد بسیار موفق در شهر‌های مختلف کشور داریم که طعم جمعه را چشیده‌اند و رها نمی‌کنند، مقید به حضور مستمر در نماز جمعه هستند مگر اینکه مریض باشند و شرایط سختی داشته باشند. بزرگواری به من گفت که در طی ۴۰ سالی که نماز جمعه می‌روم می‌توانم تعداد نماز‌هایی که شرکت نکرده ام را به شما بگویم!  
 
وی افزود: هزاران بار خوش بحال کسانی که زمینه را برای اقامه نماز جمعه و البته نماز جماعت فراهم می‌کنند. این مساله بزرگتری است و فرق می‌کند با کسی که در نماز جمعه شرکت می‌کند. عزیزانی که مسجد و مصلی را آماده می‌کنند، گرما و سرما و روشنایی و محیط را آراسته و پاکیزه و معطر می‌کنند و در خدمات‌رسانی نسبت به مومنین و میهمانان خدا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. این توفیق بزرگی است که نصیب جمعی از بندگان می‌شود. ما در نماز جمعه و نماز جماعت غیر از امام جمعه که نقش منحصر بفردی دارد جمعی را که چنین توفیقی نصیبشان شده ستاد برگزاری نماز جمعه می‌گوییم.  
 
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابراز کرد: این توفیق بزرگ را به دوستان عزیز در ستاد‌های برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور تبریک می‌گویم و فرصت مناسبی است که به ارواح مطهر شهدای ستاد‌های نماز جمعه درود بفرستیم که به شرف شهادت رسیدند. امیدوارم دوستان در ستاد مقدمات تکریم از شهدای ستاد‌های نماز جمعه را فراهم و پیگیری کنند. همچنین به ارواح مطهر اعضای ستاد نماز جمعه در اقصی نقاط کشور که سالیان سال خدمت کردند و از دنیا رفتند درود می‌فرستیم و برای این عزیزان نیز آرزوی علو درجات داریم.  
 
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به وضعیت و شرایط خاص فرهنگی و تربیتی که در کشور حاکم است، اظهار داشت: دعوت به نماز جمعه در چنین روزگاری مخصوصاً که مخاطبان جامعه جوان و نوجوان هستند اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند تا دست‌اندرکاران با بیان نو و جاذبه مناسب این بستر را فراهم کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: کار ما برگزاری مطلوب نماز جمعه است که هم کمیت و هم کیفیت در آن اهمیت دارد که چقدر از مردم را به محل اقامه نماز جمعه دعوت کنیم و به تعبیر زیبای رهبر انقلاب خلق مخاطب کنیم. خیلی اهمیت دارد تا چهره‌های نو و تازه به نماز بیاوریم. هر چه که ترکیب جمعیتی در نماز‌های جمعه به سمت جوان برود کیفیت نماز ارتقا پیدا کرده است.  

وی با بیان اینکه در این بخش مخصوصا در شهر‌های بزرگ مانند تهران شرایط خوب نیست، اضافه کرد: باید خیلی کار کنیم که جامعه جوان را به نماز بیاوریم. تلاش‌های زیادی انجام شده، ولی نهضت‌های بزرگتری می‌طلبد. حاصل جمع هنرورزی، ابتکار، تکریم، اخلاق و استفاده از ظرفیت‌های معرفتی، هنری و ارتباطی همه دست به دست می‌دهد و نتیجه آن منجر به این می‌شود که مخاطبان تازه‌ای را در نماز جمعه داشته باشیم.  
 
وی افزود: کلید این همه این اتفاقات و جذب جوانان کرامت قرار می‌گیرد. هنر ستاد‌های نماز جمعه تکریم است. باید مواجهه با جامعه مخاطبان و شرکت کنندگان در نماز جمعه مواجهه کریمانه باشد و آنها را به عنوان میهمانان خانه خدا و ضیافت جمعه به شایستگی و به نیابت از صاحب نماز تکریم کنید. این به عهده ما و شماست. شرف و مسئولیت بزرگی است.  
 
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری تاکید کرد: ما باید به اتفاق هم و به لطف خدای متعال برای بهتر شدن وضعیت نماز جمعه همت کنیم. تعبیر قلب شهر برای این جشنواره هم تعبیر خاصی است که رهبر انقلاب برای نماز جمعه استفاده کردند و برای امام جمعه هم فرمودند نور شهر است.  
 
وی گفت: ستاد‌های برگزاری نماز جمعه کشور جمعی عاشق و داوطلب هستند که جایگاه راهبردی دارند و نقطه اتصال نماز جمعه به مردم، بدنه اجتماع و اقشار جامعه هستند.  
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پایان گفت: باید هم شاخص‌ها را ارتقا دهیم و هم به لطف خدای متعال الگو‌ها و تجربیات مناسب را کسب کرده و به اشتراک بگذاریم. چشم امید ما به فعالیت‌های خودجوشی است که مبتنی بر ایمان، دلدادگی و بصیرت اعضای ستاد تحت راهبری ائمه جمعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته