دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 16:54
رئیس سازمان انرژی اتمی:

راکتور هسته‌ای در شیراز احداث می‌شود

راکتور هسته‌ای در شیراز احداث می‌شود
رئیس سازمان انرژی اتمی از تأسیس رآکتور هسته‌ای جدید در شیراز خبر داد و گفت: این اقدام در جهت توسعه علوم و فنون هسته‌ای و کار تحقیقاتی، علمی و آموزشی انجام می‌شود.
کد خبر : 910975

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی درباره احداث راکتور جدید هسته‌ای در شیرازاظهار کرد: این اقدام و برنامه مشترک در جهت توسعه علوم و فنون هسته‌ای و کار تحقیقاتی، علمی و آموزشی انجام می‌شود. شیراز یکی از مکان‌های مورد نظر در جهت نیل به این هدف است و در حال حاضر در حال تهیه زمین و طراحی هستیم تا بتوان کار را شروع کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای اخیر افزود: کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با شرکت ۲۲ کشور برای اولین بار در اصفهان برگزار شد. سطح مقالات و ارائه‌ها در تراز بالایی قرار داشت و حدود ۱۰۰ سخنران خارجی و ۱۰۰ سخنران داخلی در این اجلاس شرکت داشتند.

اسلامی همچنین از برگزاری این کنفرانس به صورت دوسالانه خبر داد و افزود: این کنفرانس تنها جایی است که علوم و فنون هسته‌ای خارج از زنجیره انحصاری نظام استکباری شکل می‌گیرد و به فعالیت خواهد پرداخت.

در این باره فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در حاشیه اجلاس اصفهان درباره رآکتور هسته‌ای شیراز هم گفته بود که سازمان انرژی اتمی درحال پیگیری برای ساخت یک راکتور ۱۰مگاواتی در شیراز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته