دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1403 - 10:53
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

زاکانی: برخی به دنبال منفعت‌طلبی شخصی در لغو قرارداد خرید مترو از چین هستند

زاکانی: برخی به دنبال منفعت‌طلبی شخصی در لغو قرارداد خرید مترو از چین هستند
شهردار تهران در واکنش به افشای قرارداد خرید واگن‌های مترو و خودروهای برقی از چین گفت: برخی‌ها می‌خواهند تنها عده خاصی در کشور سود کرده و عموم مردم ضرر کنند.
کد خبر : 908950

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با افشای قرارداد خرید واگن‌های مترو، خودروهای برقی اعم از اتوبوس، تاکسی، ون و موتور سیکلت از چین، اظهار داشت: برخی‌ها می‌خواهند تنها عده خاصی در کشور سود کرده و عموم مردم ضرر کنند.

وی اظهار کرد: باید ببینیم تهران چه وضعیتی در حوزه حمل و نقل دارد، امروز ۶۶ درصد تردد در تهران با استفاده از وسایل شخصی و ۴۴ درصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی است و علت آن هم عقب افتادگی تاریخی در نوسازی زیرساخت‌هاست.

شهردار تهران با بیان اینکه این اقدام یک جهش خوب صنعتی و تکنولوژیکی برای داخل است، یادآور شد: میزان ساخت بوژی را برای کشور جلو انداختیم و ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران تمام شد و فضای جدیدی برای خدمت در کشور فراهم شد، تعداد ۶۳۰ واگن نیز به ۷۹۱ دستگاه واگن افزایش یافت. نمونه کامل یک به یک خردادماه ساخته و در اواخر سال واگن‌ها وارد کشور خواهد شد ما به دنبال داخلی سازی بهترین قطعات هستیم و به سمت تزئینات نرفته‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه اعلام شده شهرداری به پلیس در اجرای طرح نور و موضوع عفاف و حجاب کمک می‌کند، ادامه داد: ما به هرکسی که در شهر کار کند در راستای خدمتش کمک می‌کنیم.

شهردار تهران یادآورشد: دستگاه‌ها در این راستا نیازشان را اعلام ‌می‌کنند و ما طبق وظایف‌مان کمک می‌کنیم.

زاکانی افزود: ما نظام خدمتی‌مان‌ را نظام مشارکتی قرار داده‌ایم و با مشارکت مردم، نهادها و دستگاه‌ها کار را پیش می‌بریم اگر هم کسی نیاز داشته باشد به ما می‌گوید که چه خدمتی نیاز دارد و ما هم خدمات خود را ارائه می‌کنیم.

شهردار تهران شب گذشته نیز در گفت و گوی تلویزیونی توضیحات مفصلی درباره جزئیات قرارداد خرید واگن و وسایل نقلیه عمومی از چین ارائه کرد و با بیان اینکه بخاطر توطئه‌های دشمنان نمی‌توانیم تمام مفاد قرارداد برقی‌سازی ناوگان عمومی پایتخت را جار بزنیم؛ گفته بود: اگر چه عده‌ای می‌خواهند این قرارداد را منحل کنند، ولی نمی‌توانند؛ این را به مردم نوید می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته