دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از کنسرت آرمین زارعی در جشنواره موسیقی فجر:

شب خاطره‌انگیز آرمین در فرهنگسرای بهمن

شب خاطره‌انگیز آرمین در فرهنگسرای بهمن
آرمین زارعی خواننده جوان و پرطرفدار سبک پاپ، در سومین روز از جشنواره موسیقی فجر در دو سانس میزبان طرفدارانش در فرهنگسرای بهمن تهران بود.
کد خبر : 896795

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی‌ونهمین دوره جشنواره موسیقی فجر این روز‌ها در حال برگزاری است و اجرا‌های مختلف مربوط به این رویداد در سرتاسر پایتخت، حال و هوای ویژه‌ای به تهران بخشیده است. یکی از نکات جالب توجه جشنواره امسال حضور ستاره‌های موسیقی پاپ در جنوب شهر تهران برای اجرای کنسرت است، در طول روز‌های اخیر تعداد زیادی از ستاره‌های مطرح در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن به روی صحنه رفتند و در حالی پیش از معمولا در سالن‌های بالای شهر با هوادارانشان هم نفس می‌شدند، این بار فضای جدیدی را تجربه کردند.

شب گذشته در خلال سومین شب از جشنواره امسال نوبت به آرمین زارعی رسید که با اجرا در فرهنگسرای بهمن، رودرروی هوادارانش بایستد و طی دو سانس با ذوق برای آنها برنامه اجرا کند. محوطه بیرونی فرهنگسرای بهمن مثل همیشه شلوغ و پرترافیک است، پارکینگ فرهنگسرا هم هرچه به ساعت اجرا نزدیک می‌شویم، پر‌تر می‌شود. نوجوان‌ها و جوان‌های ۲۰ تا ۲۵ ساله که مخاطبان اصلی آثار آرمین زارعی هستند، سعی می‌کنند به سرعت خودشان را به سالن برسانند و روی صندلی‌های خود بنشینند.

طبق معمول اکثر اجرا و برنامه‌ها، کنسرت آرمین هم با حدود ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. اگرچه که حتی در زمان اجرای قطعات اولیه هم بودند کسانی که دیر رسیده بودند و با عجله به دنبال شماره صندلی‌های خود می‌گشتند.

شب خاطره‌انگیز آرمین در فرهنگسرای بهمن

از سرگرمی تا دیوونه

آرمین کنسرت خود را با اجرای قطعه «سرگرمی» آغاز کرد که شدیداً مورد استقبال نوجوانان و جوانان حاضر در سالن قرار گرفت. او پس از این قطعه بلافاصله دومین آهنگش یعنی «دوست دارم» را اجرا کرد و بعد از این دو قطعه به خوش و بش با حاضران در سالن پرداخت.

«بگو کجایی»، «طرفدارمه»، «بذار پلی شه موزیکم»، «نوستالوژی» و «دوباره برگرد» قطعات مختلفی بودند که این خواننده جوان و پرطرفدار روی صحنه تالار آوینی اجرا کرد و طرفدارانش را بسیار هیجان‌زده کرد. در ادامه با اجرای دو قطعه محبوب «حالا هی» و همچنین «دارم هواتو» سروصدای زیادی در فرهنگسرای بهمن به راه انداخت. نورپردازی جذاب و استفاده به اندازه از مه فضای جذابی را در سالن به وجود آورد.
یکی از بخش‌های جذاب کنسرت زارعی اجرای قطعه «نه نرو» بود، همزمان با شروع این قطعه مخاطبان حاضر در سالن چراغ تلفن‌های همراه خود را روشن کردند و تصویری جذاب از این شب به ثبت رسید. پس از این نیز قطعه «دلم تنگه واسه تو آره شدیداً» که آن نیز از محبوب‌ترین آثار این خواننده است به اجرا درآمد. پس از این اجرا آرمین یکی از قطعات معروف و البته قدیمی خود به نام «دیوونه» اجرا کرد که علاوه بر مخاطبان نوجوانش، برای بزرگتر‌های حاضر در سالن نیز قطعه‌ای آشنا بود.

«پایتم»، «بگو بینم» و «بارون» دیگر قطعاتی بودند که توسط این خواننده پاپ به اجرا درآمد. البته زارعی برای آخر برنامه خود قطعه «ایران» (دیگه وقتشه سکوتو بشکنم) را در نظر گرفته بود، قطعه‌ای که او آن را قطعه همبستگی مردم ایران نامید. اجرای این قطعه نیز با استقبال خوبی همراه بود. اما به اصرار حاضران در سالن زارعی کنسرتش را با اجرای مجدد قطعه «دیوونه» به پایان رساند.

شب خاطره‌انگیز آرمین در فرهنگسرای بهمن

یک سالن استاندارد یک اجرای جذاب

سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن ۱۵۵۰ نفر گنجایش دارد که در زمان این اجرا می‌توان گفت بیش از ۹۵ درصد سالن پر بود و همه یک صدا خواننده محبوبشان را تشویق می‌کردند. صدای جیغ و فریاد طرفداران جوان و نوجوان آرمین هم تقریبا در تمام لحظات اجرا بلند می‌شد و در هر لحظه حداقل بودند یکی دو نفر که نامش را فریاد بزنند و بالا و پایین بپرند. زارعی هم در این کنسرت برای مخاطبانش سنگ تمام گذاشت و هم از قطعات قدیمی و هم از قطعات جدیدش برای طرفدارانش خواند و فضای سالن را حسابی پرشور کرد. در برخی قطعات مثل قطعه «نوستالژی» هم او بیشتر میکروفن را سمت حاضران در سالن می‌گرفت و به نوعی شنونده اجرای مردم بود.

سالن شهید آوینی، باوجود گنجایش مناسبش، چیدمان درست صندلی‌ها، فاصله مناسب مخاطب با خواننده و مزایای مختلف دیگر، اما یک ایراد هم دارد که ممکن است در طول اجرا کمی آزاردهنده باشد. سیستم صوتی این سالن کیفیت مطلوبی ندارد که برای یک سالنی که در آن کنسرت برگزار می‌شود ضعف بزرگی به حساب می‌آید. زمانی که خواننده شروع به خواندن میکرد و نوازندگان نیز کارشان را آغاز می‌کردند، گویا فشار زیادی به سیستم صوتی سالن وارد می‌شد و همین ماجرا کیفیت صدایی که پخش می‌شد را به شدت پایین می‌آورد. البته که این مشکل بیشتر در قطعات اولیه کنسرت نمود داشت و مسئولان سالن و گروه صدای کنسرت با تنظیم سیستم‌هایشان این نقص را برطرف کردند.

محمدرضا حسینی (گیتار بیس)، مهراد حیدری (گیتار الکتریک)، مسعود کیانی (درامز)، کوروش کشاورز (ویولون سل)، علیرضا پاک نیت (گیتار الکتریک و گیتار آکوستیک) و محمدرضا رهنما (کیبورد و رهبر ارکستر) نوازندگانی بودند که آرمین زارعی را در اجرا‌های شامگاه چهارشنبه همراهی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته