دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1402 - 18:40

آمریکا یک بانک عراقی را تحریم کرد

آمریکا یک بانک عراقی را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌ها علیه بانک الهدی عراق خبر داد و آن را ابزاری برای تامین مالی تروریسم و منبع پولشویی توصیف کرد.
کد خبر : 893990

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه از ابزار‌های قدرتمندی برای محافظت از سیستم مالی بین‌المللی و عراق در برابر بهره‌برداری توسط تأمین‌کنندگان مالی تروریست‌ها، کلاه‌برداران و کسانی که در پول‌شویی نقش دارند، استفاده می‌کند.

این بیانیه توضیح داد که بانک الهدی عراق به عنوان وسیله‌ای برای تأمین مالی تروریسم عمل می‌کند و نشان می‌دهد که یک موسسه مالی خارجی است که منبع اصلی نگرانی برای پول‌شویی است.

تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین جدایی بانک عراق از سیستم مالی آمریکا را با منع نهاد‌ها و آژانس‌های مالی محلی از افتتاح یا نگهداری حساب خبرنگاری برای بانک الهدی یا از طرف آن، تعیین کرد.

این وزارتخانه آمریکایی اعلام کرد که «بانک الهدی و حامیان خارجی آن، سرمایه‌هایی را که می‌تواند از کسب‌وکار‌های مشروع و آرمان‌های اقتصادی مردم عراق حمایت کند، به سمت وجوهی که برای خشونت‌هایی که ثبات عراق و جان شهروندان آمریکایی و عراقی را تهدید می‌کند، استفاده می‌کنند، هدایت می‌کنند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته