دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شایعه انتصابات جدید در وزارت ورزش و جوانان/اسبقیان این بار معاون قهرمانی می شود؟

شایعه انتصابات جدید در وزارت ورزش و جوانان اسبقیان این بار معاون قهرمانی می شود؟
کیومرث هاشمی در حالی شهریور ماه گذشته به عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان معرفی شد که هنوز دست به تغییرات جدی در این وزارتخانه نزده است.
کد خبر : 891744

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی در حالی شهریور ماه گذشته به عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان معرفی شد که هنوز دست به تغییرات جدی در این وزارتخانه نزده است.اولین تغییری که هاشمی در بدنه وزارت ورزش و جوانان اعمال کرد، در حوزه وزارتی بود.

جایی که سید شروین اسبقیان را به عنوان مدیر کلی این حوزه منصوب کرد. اسبقیان پیش از این ریاست فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین را به عهده داشت. او با این پستی که گرفت فدراسیون را رها کرد.

بعد از حوزه وزارتی انتظار می‌رفت وزیر ورزش و جوانان، نسبت به تغییرات در معاونت حرفه‌ای و قهرمانی اقدام کند. معاونتی که مهم‌ترین مسئولیت را در این وزارتخانه به عهده دارد.

در حال حاضر سید محمد پولادگر، معاون حرفه‌ای و قهرمانی است که در دوره حمید سجادی، وزیر قبلی در این جایگاه قرار گرفت. با روی کار هاشمی شنیده شد که او این پست را ترک خواهد کرد چرا که به لحاظ تفکرات مدیریتی با وزیر ورزش همسویی ندارد.

طی سه چهار ماه گذشته شایعات زیادی در خصوص گزینه‌های جدید این معاونت به گوش رسیده است. از مهرزاد حمیدی گرفته تا مهرعلی باران چشمه و مهدی علی نژاد. تا کنون، اما هیچ یک از این نفرات به صندلی معاونت حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش نزدیک نشده اند تا این که چند روزی است یک گزینه دیگر به این فهرست اضافه شده است. فرد جدیدی که به عنوان معاونت جدید از او نام برده می‌شود، شروین اسبقیان است.

باید دید این شایعه چقدر به واقعیت نزدیک است. به هر حال این که وزیر ورزش ابتدا اسبقیان را به عنوان مدیر کل دفتر وزراتی بگمارد و بعد از مدت کوتاهی بخواهد جایگاه او را عوض کند، اتفاق سوال برانگیزی است.

با این حال اگر هاشمی بخواهد این تصمیم را عملی کند دفتر کار اسبقیان از طبقه چهارم به طبقه دوم وزارتخانه منتقل خواهد شد.

در این رابطه گفته می‌شود، کمال جوانمرد که دبیرکمیته ملی پارالمپیک (کمیته ورزش معلولین) است، قرار است جانشین اسبقیان در حوزه وزارتی شود.

اگر چه جا به جایی جوانمرد از کمیته ملی پارالمپیک به وزارت ورزش و جوانان یک گمانه زنی است، اما این سوال وجود دارد که چرا بیشتر گزینه‌های پیشنهادی از حوزه ورزش جانبازان و توان‌یابان معرفی می‌شوند!

این در حالی است که پیگیری های خبرنگار آنا حکایت از این دارد که، برنا فیروزی مدیر منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان نیز باید صندلی اش را به سیروس احمدی بدهد. احمدی در حال حاضر مدیر کل امور باشگاه‌ها در وزارتخانه است.

شایعاتی که از راهرو‌های وزرات ورزش و جوانان به گوش می‌رسد به این موارد ختم نمی‌شود و از قرار معاونت امور بانوان هم در لیست تغییرات است. مریم کاظمی پور هم اکنون معاون این حوزه است و انتقاد‌های زیادی‌ها هم به عملکرد او وجود دارد.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور که زیرمجموعه وزارتخانه است هم از دیگر بخش‌هایی است که به احتمال فراوان با تغییرات مدیریتی رو به رو خواهد بود.

مهیار عسگریان سرپرست این شرکت است. او نیز در دوره حمید سجادی منصوب شد و بیشتر از یک سال است که سرپرست است. طبق قوانین مدت سرپرستی چهارماهه است و تا به الان دوبار این مجوز برای او تمدید شده است. به هر شکل از آنجا که عسگریان مدیرعامل یکی از بخش‌های خصوصی هم است و تعلق او بیشتر به مدیریت در آن بخش است، چندی پیش استعفایش را تقدیم وزیر ورزش کرد.

 او به رسانه‌ها گفت: از زمان حضور وزیر ورزش جدید به رسم اخلاق استعفای خودم را تقدیم ایشان کرده‌ام و منتظر تصمیم ایشان هستم. دست ایشان باز است و در صورت نیاز می‌توانند فرد جدیدی را جایگزین کنند. ایشان قطعا بهترین تصمیم را خواهند گرفت.

عسگریان، اما فعلا مشغول ادامه فعالیت است تا وزیر بعد از جمع بندی لازم گزینه مد نظرش را معرفی کند. ظاهرا یکی از روسای فدراسیون‌های ورزشی به ریاست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نزدیک شده است. این شرکت با این که یکی از نهاد‌های تاثیر گذار در مجموعه ورزش کشور است، اما تا کنون توسط مدیران غیرورزشی و سیاسی اداره شده است.

عاصم یوسفی قبل عسگریان با حکم سجادی رییس شرکت شد. یوسفی تهیه کننده سینما و تلویزیون بود و ربطی به ورزش نداشت. دست آخر هم با حواشی زیادی این سمت را تحویل داد.

با همه این‌ها کیومرث هاشمی در حالی تا به الان تعلل زیادی در ساختار مدیریتی وزارت ورزش و جوانان به خرج داده که این وزارتخانه اوضاع و احوال خوبی ندارد. به هر حال طی دو سالی که حمید سجادی وزیر این وزارتخانه بود افرادی جذب این سیستم شدند که از خانواده ورزش نبودند و تصمیماتی گرفته شد که با تبعات منفی بسیاری همراه بود.

از کیومرث هاشمی که سابقه معاونت سازمان منحل شده تربیت بدنی و ریاست کمیته ملی المپیک را در کارنامه دارد، انتظار می‌رود هر چه زودتر جا به جایی‌های لازم را در وزارت ورزش انجام دهد. چرا که کاروان ورزش ایران در آستانه حضور در رویدادی بزرگ بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و حساس‌ترین برهه قرار دارد. ورزش کشورمان اخیرا در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو حاضر شد و با کسب عنوان هفتمی و یک رده تنزل نسبت به دوره قبل، نتیجه ضعیفی گرفت.

این موارد در حالی است که نزدیک به ۱۴ فدراسیون المپیکی و غیرالمپیکی هم در بلاتکلیفی به سر می‌برند و با سرپرست اموراتشان را می‌گذرانند. وزیر در این خصوص اعلام کرده که انتخابات ریاست همه این فدراسیون‌ها تا پایان سال برگزار می‌شود!

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته