دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1403 - 02:00

سرپرست ۴۸ ساعته برای تنیس! / بی‌طرفی در انتخابات تک‌صدایی، یک شوخی بی‌مزه؟

سرپرست ۴۸ ساعته برای تنیس!   بی‌طرفی در انتخابات تک‌صدایی، یک شوخی بی‌مزه؟
انتصاب سرپرست و بی‌طرفی در انتخابات تنیس، شوخی بی‌مزه‌ای است که فدراسیون‌نشین‌ها هم آن را باور ندارند!
کد خبر : 912350

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس برای انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه و معرفی نفرات کابینه جدید قرار است روز سه شنبه اول خردادماه در آکادمی ملی المپیک برگزار شود. در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت مانده به این انتخابات وزیر ورزش و جوانان در یک حکم حیرت انگیز سیدمهدی حجازی را به عنوان سرپرست فدراسیون تنیس منصوب کرد.

در حکم منتشر شده از سوی هاشمی آمده است:

با استعانت از خداوند متعال و با عنایت به تعهد و تجربه جناب‌عالی در امور مدیریتی به عنوان سرپرست فدراسیون تنیس منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، عدالت‌محوری، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون نسبت به برگزاری مجمع انتخابات رییس و سایر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون اقدام نمایید.

وزیر ورزش و جوانان در حالی روز گذشته سرپرست فدراسیون تنیس را منصوب کرده که فردا یعنی سه شنبه اول خرداد ماه انتخابات این فدراسیون برگزار خواهد شد و از همین رو آقای سرپرست تنها ۲ روز در این فدراسیون حضور خواهد داشت!

این حکم وزیر بیشتر از آنکه یک انتصاب واقعی باشد، بیشتر شبیه یک نمایش بی مزه است تا یک انتخابات تک صدایی را به شکل کاغذی قانونی جلوه دهد. وزارت ورزش با این تصمیم در ظاهر می‌خواسته که اصل بی طرفی و عدالت را در انتخابات فدراسیون تنیس را رعایت کند.

انتخابات فدراسیون تنیس در حالی برگزار می‌شود که در این انتخابات تنها ۲ کاندیدا حضور دارند؛ رئیس و نایب رئیس! آنچه سبب شده تا یک یک انتخابات تک صدایی و تک کاندیدایی را شاهد باشیم. دایره بسته در فدراسیون تنیس، سبب شده تا هیچ کاندیدایی برای حضور در این فدراسیون پا پیش نگذارد و در نهایت آقای رئیس بماند و نایب رئیسش. نکته عجیب اینکه دلیل وجودی حضور نایب رئیس در انتخابات به برخی حرف و حدیث‌ها درباره عمد تایید صلاحیت احتمالی رئیس بازمی گشت تا در صورت بروز این اتفاق، فدراسیون کماکان در تصرف قدرت فعلی باقی بماند.

در شرایطی که این فدراسیون پیشتر با ریاست رئیس قبلی‌اش که بواسطه انتسابات سببی و نسبی به این صندلی رسیده بود، به محل رکود مدیریتی تبدیل شده بود، حالا انگار باز هم همان راه سابق را می‌رود و در این انتخابات هم خبری از حتی یک کاندیدای واقعی برای حفظ ظاهر و شکل کار هم نخواهد بود.

بدون تردید کارنامه داوود عزیزی در مدتی که سکان ریاست فدراسیون تنیس را برعهده داشت، خالی از اشتباه و ایراد نیست و به طور قطع موفقیت‌هایی هم داشته، اما این که مدخل و ورودی انتخابات‌ها به حدی تنگ شود که هیچ گزینه‌ای رغبت و فرصت حضور در انتخابات را پیدا نکند و یا این که پشتوانه برخی نامزد‌ها به گونه‌ای قوی باشد که کسی برای خودش رأی متصور نشود و از همین رو پا پیش نگذارد، قطعا به سود تنیس نیست.

در این میان وزارت ورزش با انتصاب یک سرپرست ۴۸ ساعته در فدراسیون کوشیده تا ژست عدالت و مساوات را بگیرد، اما این ادعا با انتخابات تک صدایی بیشتر شبیه یک شوخی بی مزه است که حتی متولیان فدراسیون نیز آن را باور ندارند!

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته