دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هوشمندی معاونت زنان وزارت ورزش کجاست؟

واکنش‌های منفی به انتصاب خانم مجری در فدراسیون دوومیدانی /نایب‌رئیسی که کسی او را نمی‌شناسد

واکنش‌های منفی به انتصاب خانم مجری در فدراسیون دوومیدانی  نایب‌رئیسی که کسی او را نمی‌شناسد
انتصاب نایب‌رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی با حاشیه‌هایی مواجه شده است.
کد خبر : 891164

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون دوومیدانی، روز گذشته در شرایطی از نایب رییس جدید زنان این رشته، رونمایی کرد، که واکنش‌ها به آن منفی بود. انتقاد‌ها بر سر گزینه‌ای است که برای این سمت در نظر گرفته شده است. این که چرا فدراسیون دوومیدانی با وجود در اختیار داشتن بانوان دوومیدانی کار باسابقه و تحصیل کرده، دست روی فردی گذاشته که هیچ وقت نامی از او در ورزش مادر نبوده است.

زهرا محمودوند، مجری برنامه‌های شبکه ورزش، کسی است که به عنوان نایب رییس فدراسیون دوومیدانی در امور بانوان معرفی شده است. مهدی مبینی در خصوص سبقه خانم مجری عنوان کرده که او از قهرمانان سابق دو‌های ۱۰۰ و ۴۰۰ متر کشور بوده و یک بار هم به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

اما صحبت‌های سرپرست فدراسیون دوومیدانی در حالی است که تقریبا هیچ یک از اهالی دوومیدانی، آن را تایید نمی‌کنند و به صراحت می‌گویند که زهرا محمودوند را یک بار هم در پیست ندیده اند، چه برسد به این که او بخواهد جز نفرات برتر کشور باشد!

مبینی در دفاع از انتخاب خود مدعی شده که محمودوند، مدارک داوری و مربیگری چند رشته ورزشی دیگر را هم دارد. ضمن این که مدرک تحصیلی اش هم دکترای مدیریت ورزش است.

حال سوال اینجاست که آیا یک فرد، صرف داشتن مدرک دکترا، می‌تواند گزینه مناسبی برای پست‌های اجرایی باشد؟ آن هم در رشته مهمی مثل دوومیدانی که مطمئنا نیاز به تجربه و مهارت خاص دارد. به هر شکل فدراسیون دوومیدانی در حالی این انتصاب سوال برانگیز را انجام داده که در حوزه بانوان از نیرو‌های جوان و مستعدی بهره‌مند است و رزومه آن‌ها اصلا قابل مقایسه با محمودوند نیست و خیلی قابل اعتناتر است.

نمونه آن، محبوبه غیور، دونده اسبق دو‌های استقامت که در حال حاضر جز مربیان و داوران زبده در این عرصه است و با مدرک دکترای تربیت بدنی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است.

لیلا ابراهیمی، اولین مدال آور تاریخ دوومیدانی بانوان ایران در آسیا، در کنار زهرا نبی زاده رکورددار اسبق پرش ارتفاع، جز مربیان سازنده و دانش آموخته‌های تربیت بدنی هستند که بی شک معرفی بسیاری از استعداد‌های نوظهور دوومیدانی کشور را باید مدیون آن‌ها بود.

سپیده توکلی، قهرمان پیشین مواد هفت گانه و پرش ارتفاع که به رغم خداحافظی از دنیای قهرمانی هنوز رکورد‌های او دست نخورده باقی مانده، از دیگر چهره‌های مطرح دوومیدانی زنان است که با مدرک دکترای ورزش، می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن در عرصه مدیریتی داشته باشد.

فهیمه کلهر، قهرمان اسبق دو‌های استقامت با دکترای مدیریت ورزشی نیز در زمره این نفرات است.

در کنار همه این ها، باید اشاره‌ای ویژه‌ای هم به پدیده بلوری زاده داشت. بانوی نام آشنایی که سابقه درخشانی در رشته‌های دوومیدانی، والیبال و شنا دارد. او نیز با مدرک دکترای مدیریت ورزشی، مربی و مدرس بین المللی در رشته‌های پرشی و والیبال است.

این که چه دلیلی باعث شده تا زهرا محمودوند برای این پست مهم اجرایی در نظر گرفته شود، از آن دست اتفاقاتی است که مسبوق به سابقه بوده و مشابه آن در سایر فدراسیون‌های ورزشی نیز دیده شده است. زهره میرسپاسی، گوینده اخبار ورزشی نیز فردی بود که چند سال پیش در سمت نایب رییسی امور بانوان فدراسیون والیبال منصوب شد و بعد از مدت کوتاهی به دلیل اختلاف نظر‌های موجود از مسئولیتش استعفا کرد.

حضور نواب رییسه غیرمتخصص در فدراسیون‌های ورزشی در شرایطی طی سال‌های اخیر به یک بدعت تبدیل شده که معاونت زنان وزارت ورزش و جوانان نیز به عنوان متولی اصلی ورزش بانوان رویکرد منفعلانه به آن داشته است. به هر حال انتظار می‌رود که این معاونت با هوشمندی و دقت نظر بیشتری بر تصمیم گیری‌های فدراسیون‌ها نظارت کند تا ورزش زنان با آسیب و تبعات منفی کمتری مواجه شود.

نایب رییس پیشین فدراسیون دوومیدانی در امور بانوان، پریسا بهزادی بود. بهزادی، اما با حضور مهدی مبینی در این فدراسیون از سمتی که داشت، کناره گیری کرد. سرپرست فدراسیون بعد از نزدیک به دو ماه نایب رییس جدید را منصوب کرد. البته در این رابطه گفته می‌شود فدراسیون روی نایب رییسی زهرا نبی زاده نظر مثبت داشته، اما وی به دلیل این که فدراسیون دوره سرپرستی را طی می‌کند و هیچ ضمانتی برای ادامه همکاری او بعد از برگزاری انتخابات ریاست، وجود ندارد، این پیشنهاد را نپذیرفته است.

فدراسیون دوومیدانی ماه آینده میزبان مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در تهران است. طبق آخرین اعلام فدراسیون دوومیدانی بیشتر از ۲۰ کشور برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کردند. سرپرست فدراسیون در اظهارنظری عجیب گفته:" از آنجایی که قهرمانی آسیا را هم پیش رو داریم، لازم بود سریع‌تر نایب رئیس زنان مشخص شود تا حضور چشمگیری در قهرمانی آسیا داشته باشیم. او دلسوز، متعهد و متخصص است. تحقیق کرده‌ام و الکی آدم به فدراسیون نمی‌آورم. "

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته