دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1402 - 15:45
شاکری در گفت‌وگو با آنا پاسخ داد؛

آیا مجلس یازدهم عملکرد خوبی داشته است؟

آیا مجلس یازدهم عملکرد خوبی داشته است؟
نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم به عملکرد این دوره از مجلس اشاره و مصوبات آن را مثبت و اثربخش عنوان کرد.
کد خبر : 882332

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با مطلوب خواندن عملکرد مجلس یازدهم گفت: بنده به‌عنوان نماینده مردم تهران در مجلس از عملکرد مجلس یازدهم رضایت دارم و به آن نمره 19 از 20 را می‌دهم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم عملکرد مجلس یازدهم را بررسی کنیم بهتر است به نظرات عالی‌ترین مقام کشور یعنی رهبر معظم انقلاب نگاهی داشته باشیم. هر سال که به محضر ایشان مشرف شدیم نه‌تنها از مجلس حمایت کردند بلکه فرمودند که این مجلس انقلابی است و تا آخرین لحظه به وظایف خود عمل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ترکیبی از نمایندگان جوان و نمایندگان باتجربه، بستری را فراهم کرد تا مجلس یازدهم دست به اقداماتی بزند که مجالس قبلی نتوانسته بودند چنین اقداماتی انجام دهند و به نظر من قوانین مصوب در مجلس یازدهم برای نظام و کشور ارزشمند بوده‌اند.

شاکری با اشاره به دستاوردهای مجلس یازدهم گفت: به‌عنوان‌مثال سال گذشته سال اقتصاد دانش‌بنیان از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شد ولی قبل از اینکه چنین نام‌گذاری انجام شود، مجلس یازدهم در همان سال اول، قانون حمایت از تولیدات دانش‌بنیان را به تصویب رساند و انصافاً این قانون توانست تا حدودی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را حل‌وفصل کند و از سوی دیگر در همان سال اول، قانون جهش تولید مسکن را به تصویب رساند و به مسکوت ماندن یک موضوع ده‌ساله پایان داد.

وی ادامه داد: قانون صدور مجوزها از یک درگاه واحد و پایان دادن به امضاهای طلایی، فساد و گواهی‌ها و مجوزهای صوری بخشی از مزایای این قانون محسوب می‌شوند. همچنین تصویب و ابلاغ قانون رتبه‌بندی معلمان که سه مجلس گذشته نتوانسته بودند آن را به تصویب برسانند.  

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم در همین رابطه افزود: افزایش حقوق بازنشستگان، تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از فرزند آوری، تصویب قانون بانک مرکزی و پایان نا ترازی‌های نظام بانکی به‌واسطه این قانون، تصویب قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی، تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه و قانون مالیات بر معاملات مکرر مسکن باهدف جلوگیری از سوداگری در بازار مسکن از دیگر اقدامات مثبت مجلس یازدهم محسوب می‌شوند.

شاکری اضافه کرد: من فکر می‌کنم به‌طورکلی عملکرد مجلس یازدهم مثبت بوده و برخلاف دولت قبل که نگاه به خارج دوخته بود، مجلس یازدهم از همان ابتدا ظرفیت‌های داخلی را مدنظر قرار داده است. از سوی دیگر به باور من شاید قوانین خوبی که در مجلس یازدهم به تصویب رسیده در سال اول با دست‌اندازهایی مواجه شود زیرا تا تمام ظرفیت‌هایش را به کار بگیرد و ارائه دهد زمان می‌برد. 

وی درباره حوزه‌هایی که باید مجلس یازدهم به آن‌ها به‌طورجدی ورود پیدا می‌کرد، گفت: البته ما به این حوزه‌ها ورود داشته‌ایم ولی قانونی مصوب نکرده‌ایم. یکی از این حوزه‌ها مربوط به مدیریت فضای مجازی است که باید یک مقدار فشار وارد می‌کردیم تا در این مجلس قانون مربوط به فضای مجلس به تصویب می‌رسید. همچنین در مورد کالاهای اساسی باید یک ریل عملیاتیِ خروجی‌محور قوی‌ای را که به آن اشاره‌کرده بودیم به دولت فشار وارد می‌کردیم تا اجرایی شود و آن‌هم کالابرگ الکترونیکی بود که البته زمینه اجرای آن آماده است و کار دیگری که باید انجام می‌دادیم مربوط به تصویب قانون برخورد با بانک‌های متخلف است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته