دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس پلیس ترافیک شهری کشور در گفت‌وگو با آنا:

بیش از ۵۰ درصد موتورسواران گواهینامه ندارند

بیش از ۵۰ درصد موتورسواران گواهینامه ندارند
رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس به تنهایی نمی‌تواند در ساماندهی موتورسیکلت اقدام کند. یک عقب‌ماندگی ۲۰ ساله در گواهینامه موتورسیکلت داریم و کمتر از ۵۰ درصد موتورسیکلت سواران فعال دارای گواهینامه هستند.
کد خبر : 875813

سردار محمدباقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: معضل حضور متعدد موتورسیکلت‌ها در خیابان‌ها یک معضل ریشه‌دار در کشور محسوب می‌شود و اینکه انتظار داشته باشیم که این معضل ریشه‌دار در یک بازه زمانی کوتاه حل شود، بیشتر شبیه یک رؤیا و انتظار واهی است.

وی تصریح کرد: امروزه حدود ۱۳ میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که حدود یک درصد آن‌ها در سن فرسودگی قرار دارند و به‌رغم اینکه موارد ایمنی محکم و تکالیف ویژه‌ای هم برای شهرداری و هم برای دولت در نوسازی و تغییر این ناوگان داریم به هیچ کدام از آن‌ها توجه نشده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: دامنه معضل موتورسیکلت‌ها و فرسودگی آن‌ها روز به روز گسترده‌تر شده و ساماندهی آن‌ها نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولان است.

وی تأکید کرد: پلیس به تنهایی نمی‌تواند در ساماندهی موتور سیکلت اقدام کند و یک عقب‌ماندگی ۲۰ ساله در گواهینامه موتورسیکلت داریم و کمتر از ۵۰ درصد موتور سیکلت سواران فعال ما دارای گواهینامه رانندگی هستند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور خاطرنشان کرد: طرح ویژه «گواهینامه آسان» و یک روزه را با مشوق‌های ویژه برای موتور سوار‌هایی که گواهینامه رانندگی ندارند، قرار دادیم و امیدواریم حتما همه آن‌هایی که گواهینامه ندارند در این طرح شرکت کنند.

بیش از ۵۰ درصد موتورسواران گواهینامه ندارند

فعالیت بیش از ۳ میلیون موتورسیکلت در تهران

سلیمی گفت: بیش از ۳ میلیون موتورسیکلت فقط در شهر تهران فعال هستند و البته حاشیه شهر در شرق و غرب تهران، مثل البرز را که یک هویت یکپارچه‌ای با هم دارند را هم به آمار موتور سیکلت‌های تهران اضافه کنیم این آمار از ۵ میلیون هم عبور خواهد کرد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور یادآور شد: با توجه به اینکه موتورسیکلت در مواردی، چون هزینه نگهداری، تردد سریع، تامین شدن نیاز پارک با کمترین فضا برای توقف و قدرت مانور بالا همچنان مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

سلیمی با توجه به ضرورت انجام تکالیف دستگاه‌ها در ساماندهی موتور سیکلت‌ها همچنین اضافه کرد: پلیس به نوبه خود و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی که دارد هم در موضوعاتی، چون فرهنگ سازی، آموزش، اعمال قانون و توقیف موتور سیکلت‌های متخلف را در دستور کار خود دارد و آمار‌ها نیز مؤید این موضوع هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته