دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1402 - 14:35
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب تهران خبر داد؛

جمع‌آوری ۸ هزار و ۶۶۳ معتاد متجاهر در غرب استان تهران

جمع‌آوری ۸ هزار و ۶۶۳ معتاد متجاهر در غرب استان تهران
مجید فاتحی از جمع‌آوری ۸ هزار و ۶۶۳ نفر در قالب طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر : 847907

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر با همکاری فرماندهی انتظامی در شهرستان‌های شهریار، رباط کریم، اسلامشهر، قدس، ملارد و بهارستان اجرا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران با بیان این جمله به خبرنگار آنا اظهار کرد: در راستای تأمین آسایش و آرامش شهروندان در قالب طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر ۲ هزار و ۳۰۷ نفر از خرده‌فروشان مواد مخدر در شهرستان‌های غرب استان تهران دستگیر، تعداد یک‌هزار و۸۵۰ نفر از معتادان متجاهر جمع‌آوری و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

مجید فاتحی بیان کرد: طرح غربالگری و ساماندهی معتادان متجاهر (سامانه غوام) در غرب استان از ۱/۱/۱۴۰۲ به صورت پایلوت اجرا شد و سامانه مذکور به‌منظور جمع‌آوری ساماندهی و نظارت هوشمند بر عملکرد دستگاه‌های مجری قانون در مراکز ۱۶ و ایجاد دسترسی برخط اطلاعات، سازمان‌های مجری قانون جمع‌آوری معتادان متجاهر طراحی و عملیاتی شده است.

همکار دفتر مشاوره دانشگاه آزاد شهرقدس از جمع‌آوری ۸ هزار و ۶۶۳ نفر در قالب طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۸۸۲ نفر مشمول نگهداری در مراکز ماده ۱۶ شدند و یک‌هزار و ۷۸۱ نفر نیز امکان ورود به مراکز ماده ۱۶ را نداشتند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان غرب استان تهران درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان‌های غرب استان تهران تبیین کرد: در سال ۱۴۰۱ ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۶ غرب استان تهران ۲ هزار و ۹۶۰ نفر بوده که این ظرفیت نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۵.۱۳ درصد افزایش برخوردار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته