دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نسخه فرهنگی‌ها برای مجلس/1 | ایرج راد در گفتگو با آنا:

امیدوارم ارتباط مجلس با تئاتری‌ها صرفاً در حد جلسات نماند/ اینقدر از مشکلاتمان گفته‌ایم که خودمان هم خسته شده‌ایم

رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر بیان کرد: توقع ما این است کسی که در کمیسیون فرهنگی قرار می‌گیرد باید حداقل یک مدیر فرهنگی باشد و بویی از فرهنگ و هنر برده باشد که بتواند این فضای هنری را درک کند وگرنه چه فایده‌ای دارد.
کد خبر : 494485
ایرج راد.jpg

ایرج راد، رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره دغدغه‌های اهالی تئاتر که باید توسط مجلس پیش رو پیگیری شود، عنوان کرد: ما این ارتباط با دوستان کمیسیون فرهنگی را در دوره‌های مختلف مجلس هم داشته‌ایم ولی متأسفانه در عمل به جایی نمی‌رسیدیم.


این نشست‌ها بالاخره باید عایدی هم داشته باشد


وی افزود: ما حتی با زنده‌یاد خانم رهبر که خود تحصیلکرده فضای هنر و گرافیک و اینها نیز بود به‌عنوان کسی که آشنا به کار ما نیز بودند، همواره نشست‌هایی داشتیم. با کمیسیون‌های فرهنگی نیز این ارتباط به مراتب ادامه داشت و این ابراز علاقه را می‌دیدیم اما این جلسات در نهایت منجر به کارایی عملی نمی‌شد.


این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: این ارتباط‌های دو طرفه و رودررو پس وجود داشت ولی انتظار این است که ارتباط‌ها در حد نشست و جلسات صرف باقی نماند. بالاخره باید عایدی هم داشته باشد.


راد با بیان اینکه هنرمند دائما مشکلاتش را بیان می‌کند، گفت: ما همیشه از امکانات محدود تئاتر گفته‌ایم و از جایگاه هنرهای نمایشی و تأثیرگذاری‌اش در جامعه و فرهنگ و غیره؛ اتفاقاً همیشه هم با جزئیات گفته‌ایم. باورتان می‌شود که خودمان هم خسته شده‌ایم.


کسی به کمیسیون بیاید که بویی از فرهنگ و هنر برده باشد


وی تأکید داشت: توقع ما این است کسی که در کمیسیون فرهنگی قرار می‌گیرد، باید حداقل یک مدیر فرهنگی باشد و بویی از فرهنگ و هنر برده باشد که بتواند این فضای هنری را درک کند وگرنه چه فایده‌ای دارد.


رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر اینگونه نیز معتقد بود: نماینده‌ای که بدون شناخت از فرهنگ باشد، کارش منتج به عمل نمی‌شود. مسئول فرهنگی مثل نماینده حاضر در کمسیون مجلس باید دغدغه فرهنگی داشته باشد تا کارش بی‌خاصیت نشود.


انتهای پیام /4143/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته