دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام قربانی:

شب قدر بهترین فرصت برای بازگشت به‌سوی خداست

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: شب قدر بهترین فرصت است که انسان به‌سوی خدا برگردد، زیرا خدا به دنبال بهانه است.
کد خبر : 383822
_MID7084.jpg

حجت‌الاسلام علی قربانی در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره اهمیت شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شب‌های قدر فرصتی است که خدا در اختیار انسان قرار داده تا ره صدساله را در یک‌شب طی کنیم.


وی افزود: شب قدر فرصتی برای جبران خطاهای یک‌عمر است، اگر بنده‌ای یک‌عمر نافرمانی کرد، کافی است در شب قدر برگردد، زیرا شب‌های قدر، شب برگشت و استغفار است. به همین دلیل در شب‌های قدر دعا و نیایش بیشتر سفارش شده است، اگر چه گفته شده باید در این شب نماز خواند، برای این است که نماز هم بخش اعظمی از آن شامل دعا می‌شود.


عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم تصریح کرد: شب قدر بهترین فرصت است که انسان به‌سوی خدا برگردد، زیرا خدا به دنبال بهانه است. خدا مثل سازمان‌ها گزینشی و مچگیر نیست که اگر فردی بیست سال پیش خطای کرده، بگوید شرایط استخدام و گزینش را ندارید.


وی یادآور شد: در شب‌های قدر، خدا به دنبال جذب است، اگر کسی به بیراهه رفته، برمی‌گرداند، اگر کسانی مشکلی دارد، دستش را می‌گیرد، زیرا این شب‌ها بهانه‌ای است برای اینکه برگردیم به‌سوی خدا و به‌جای حقیقی‌مان و به دامان حقیقی خودمان برگردیم.


استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این شب‌ها فرصت طلایی است که خودمان را آماده کنیم، منتها یک مقدمه‌ای دارد و مقدمه آن ماه رجب و شعبان است تا آماده دریافت برکات الهی در شب قدر شویم و این شب‌ها گنجینه با ارزشی است که باید قدردان آن باشیم، اگر ظرف وجودمان را آماده کرده باشیم و پاک‌شده باشیم، در این شب‌های قدر ذخیره‌ای برای ما و یک سال و چه‌بسا یک‌عمر را دریافت خواهیم کرده‌ایم.


انتهای پیام/4072/4090/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته