دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دعای روز چهاردهم رمضان/

خدایا ما را از لغزش در گناه محفوظ بدار

در روز چهاردهم ماه مبارک رمضان از خدا می‌خواهیم اگر دچار خطا و گناهی شدیم، خدا از ما بگذرد و ما را گرفتار عذابش نکند.
کد خبر : 382145
D14-730x511.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، امروز دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه برابر با چهاردهم ماه مبارک رمضان است که در دعای امروز آمده است:


«اللهمّ لاتؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولاتَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین»


«خداوندا! در این روز مرا به لغزش‌هایم بازخواست مکن و در این روز از اشتباهات و سرمستی‌هایم درگذر و هدف بلاها و آسیب‌ها قرار مده، به ارجمندیت ای عزت مسلمانان!»


گاهی افراد به دلیل غفلت دچار برخی گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها می‌شوند، امروز از خدا بخواهیم که کاری کند تا غفلت ما را فرا نگیرد و از دستوراتش دوری نکنیم، زیرا دوری از فرمان الهی باعث می‌شود که برخی مشکلاتی برای انسان به وجود بیایید که برطرف کردند آن به‌راحتی نخواهد بود.


انسان‌ها جایزالخطا هستند، لغزشی هم که در این دعا آمده است برای همین است که اگر دچار خطا و گناهی شدیم خدا از ما بگذرد و ما را گرفتار عذابش نکند. تمامی بلایای که برای انسان به وجود می‌آید به دلیل همین غفلت‌ها و گناهانی است که انجام می‌دهیم، امیدواریم که در دعای امروز این غفلت‌ها هم از ما برداشته شود.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته