دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دعای روز بیست و یکم ماه رمضان؛

خدایا کاری کن که امروز از ما خشنود باشی

در روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان دعا می‌کنیم که خدا در این روز مرا به خشنودی‌هایت راهنمایی کن و شیطان را بر من مسلط مگردان.
کد خبر : 384122
1601527_623.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، امروز دوشنبه ششم خردادماه برابر با بیست و یکم ماه مبارک رمضان است، در دعای امروز می‌خوانیم:


پروردگارا در این روز مرا به خشنودی‌هایت راهنمایی کن و شیطان را بر من مسلط مگردان و بهشت را خانه و آسایشگاهم قرار ده، ای برآورنده حوائج جویندگان.


در این روز توصیه‌ شده است که دعا کنیم که خدا به ما توفیق بدهد تا آنچه از سوی پروردگار رسیده به آن رضایت داشته باشیم، زیرا خشنودی خدا در این است که به نعمت‌های او همیشه شاکر باشیم، زیرا او خالق ما است و می‌تواند صلاح ما را بهتر تشخیص بدهد، بنابراین اگر به این داده‌های الهی رضایت نداشته باشیم، خداوند متعال هم به یقین از ما رضایت نخواهد داشت.


در این دعا درباره تسلط شیطان سخن به میان آورده شده است، یکی از راه‌های گمراهی انسان توسط شیطان، حسادت است، و حسادت هم‌ پایه آن غیبت است اگر می‌خواهیم که شیطان از ما دور شود، باید از مباحثی که در آن غیبت وجود دارد دوری کنیم تا خدا هم راه بهشت را بر ما هموار سازد.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته