دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دعای روز بیست و دوم ماه رمضان؛

خدایا از در فضلت به ما نگاه کن

در روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان دعا می‌کنیم که خدای متعال از در فضلش به ما نگاه کند و برکاتش را بر ما بیشتر نزول فرماید.
کد خبر : 384125
doa_rooze_bistodoveme_mahe_ramezan(0).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، امروز سه‌شنبه هفتم خردادماه برابر با بیست و دوم ماه مبارک رمضان است، در دعای امروز می‌خوانیم:


اَللّـهُمَّ افْتَحْ لى فیهِ اَبْوابَ فَضْلِکَ وَاَنْزِلْ عَلَى فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفِّقْنى فیهِ لِمُوجِباتِ مَرْضاتِکَ وَاَسْکِنّى فیهِ بُحْبُوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرّینَ.


ای خدا در این‌ روز به روی من درهای فضل و کرمت بگشا، و بر من برکاتت را نازل فرما و بر موجبات رضا و خوشنودیت موفقم بدار، و در وسط بهشت‌هایت مرا مسکن ده، ای پذیرنده دعای مضطر پریشان.


در بخش اول این دعا خواسته‌ شده که خدایا در این‌ روز از در فضلت به ما نگاه کن. باید همیشه یادمان باشید که دعا کنیم که خدا با فضلش با ما رفتار کند، چون اگر به دنبال عدل الهی باشیم، گرفتاری‌های زیادی برایمان رخ خواهد داد.


قرآن می‌فرماید که هر موضوعی که برای شما رخ می‌دهد، حاصل اعمال زشت خود افراد است، با وجود اینکه خداوند از بسیاری از اعمال زشت ما چشم‌پوشی می‌کند و آن‌ها را نادیده می‌گیرد؛ این چشم‌پوشی از سوی پروردگار لطفی است که همیشه شامل حال بندگانش می‌شود؛ زیرا اگر همه اعمال زشتمان را محاسبه کند، گرفتاری شدیدی خواهیم داشت و نمی‌توانیم به‌راحتی از عدل الهی رهایی یابیم.


در بخش دیگری از این دعا از خداوند متعال می‌خواهیم که برکاتش را بر ما نازل کند، در خصوص برکات، هر کس به فراخور حال خودش تفاسیر مختلفی انجام می‌دهد. افراد مادی‌گرا، مباحث مادی را بابرکت می‌دانند و افراد معنوی مسائل دیگر را. برکات خداوند شامل همگان می‌شود و هرکس به طریقی از این برکات بهره می‌گیرد که گاهی افراد عمر بابرکت، گاهی اهل علم و فضل می‌شوند، همه این‌ها خود از برکات الهی است. از این‌رو امروز دعا می‌کنیم که خدا بر ما برکاتش را نازل کند که امیدواریم از نزول شامل همه بخش‌های زندگی‌مان شود.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته