دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1398 - 19:01
مقبلی به آنا خبر داد:

خسارت 2 هزار میلیاردی به جاده‌های 5 استان سیل‌زده

معاون سازمان راهداری از خسارت بیش از 2 هزار میلیارد تومانی به جاده‌های 5 استان بعد از وقوع سیل خبر داد.
کد خبر : 371598
34.jpg

خداداد مقبلی در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره میزان خسارات وارد آمده به جاده و راه‌های مواصلاتی به استان‌های سیل‌زده بعد از بارش‌های شدید باران، طغیان رودخانه‌ها و سیلاب اظهار کرد: بعد از وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور متأسفانه خسارت بسیاری به راه‌های استان‌های سیل‌زده وارد شد و بیشترین خسارت به جاده‌های 5 استان لرستان، گلستان، خوزستان، ایلام و مازندران وارد شد.


معاون سازمان راهداری ادامه داد: در استان لرستان به‌دلیل سیل شدید، به شبکه ارتباطی و ابنیه فنی خسارت بسیاری وارد شد و ارتباط بیش از 800 روستا با مراکز شهرها به‌طور کامل قطع شده بود که البته با تلاش مأموران راهداری درحال حاضر راه‌های ارتباطی 540 روستا با مرکز استان برقرار شده است و تلاش برای ترمیم و برقراری ارتباط سایر روستاها با مراکز شهرها همچنان ادامه دارد؛ در استان گلستان نیز برخی از راه‌ها مسدود شده بود که با تلاش سپاه و راهداری و با نصب چندین پل، ارتباط برقرار شده است.


وی با بیان اینکه کلیه مسیرهای خسارت‌دیده در استان ایلام ترمیم شده است، تصریح کرد: در استان خوزستان نیز بیشتر محورهایی که مسدود هستند به‌دلیل آبگرفتگی بوده است و در استان مازندران نیز راه‌های خسارت‌دیده ترمیم شده‌اند.


مقبلی گفت: کلیه خسارت‌های وارد آمده به راه‌های 5 استان کشور بیش از 2 هزار میلیارد تومان بوده است و فقط در استان لرستان حدود یک‌هزار میلیارد تومان خسارت را شاهد بوده‌ایم.


معاون سازمان راهداری در پایان خاطرنشان کرد: مأموران راهداری با تمام تلاش خود در پی ترمیم و بازگشایی راه‌های ارتباطی به مناطق سیل‌زده هستند تا امدادرسانی سایر نهادها نیز بهتر و سریع‌تر صورت گیرد.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: سیل گلستان لرستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته