دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1397 - 11:30

غنی با خروج ناگهانی سربازان آمریکا از افغانستان مخالفت کرد

رئیس‌جمهور افغانستان، در نامه‌ای به همتای آمریکایی خود، از وی خواست که در خروج ناگهانی نیروهایش از افغانستان تجدیدنظر کند.
کد خبر : 357106

به گزارش حوزه آسیا گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از طلوع نیوز، محمد اشرف غنی در نامه‌اش به دونالد ترامپ از وی خواست که سرعت خروج نیروهای نظامی واشنگتن از افغانستان را کاهش دهد.


طلوع نیوز به نقل از نیویورک‌تایمز گزارش داد که غنی در این نامه به‌صورت مفصل دربارهٔ چگونگی کاهش هزینه‌ها و شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان توضیح داده است.


وی در نامه‌اش به ترامپ خواسته است که هزینه‌های نیروهای آمریکایی در افغانستان 2 میلیارد دلار کم شود و نیز تعداد سربازان آمریکایی از ۱۴ هزار نفر به 3 هزار نفر کاهش یابد.


به گزارش نیویورک‌تایمز، این نامه از سوی آلیس ویلز، نمایندهٔ ویژهٔ وزارت خارجه امریکا در امور آسیایی جنوبی و مرکزی، برای ارائه به ترامپ برده شده است، اما روشن نیست که آیا ترامپ این نامه را دیده است یا نه.


رئیس‌جمهور غنی، از گفتگوهای کنونی صلح امریکا با طالبان ناخشنود به نظر می‌رسد و در این نامه، از خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از میدان نبرد، پس از نزدیک به دو دهه ابراز نگرانی کرده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته