دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رشیدیان:

مذاکرات حج تمتع به‌زودی با طرف سعودی آغاز می‌شود

رئیس جدید سازمان حج و زیارت گفت: مذاکرات حج تمتع به‌زودی با طرف سعودی آغاز می‌شود.
کد خبر : 342357

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، علیرضا رشیدیان عصر امروز در حاشیه آیین معارفه خود که در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: در مسئولیت جدیدم به‌دنبال ارتقای کیفی حوزه حج و عتبات هستم تا حجی باکیفیت و ماندگار را داشته باشیم.


وی افزود: باید موضوع حج و زیارت در میان زائران به‌صورت جدی دنبال شود. با توجه به شرایط جدید اقتصادی که داریم، درخصوص مدیریت هزینه‌های حج و عتبات گام‌های اساسی را برخواهیم داشت زیرا یکی از دغدغه‌هایی که امروز وجود دارد نرخ برابری پول ملی با ارزهای خارجی است.


رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با توجه به اینکه قراردادهای ما با شرکت‌های سعودی و عراقی با ارز است، برای تأمین ارز مورد نیاز و رسیدن به قیمت مناسب بدون کاهش کیفیت خدمات، تلاش خواهیم کرد و امیدواریم دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.


وی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع حج تمتع 1398 اشاره کرد و گفت: در هفته‌های آینده برای مذاکرات حج به عربستان خواهیم رفت و مسائل حج را دنبال خواهیم کرد تا زمینه و فرصت حج با کیفیت و با آرامش را فراهم کنیم، زیرا عمره و حج یک فرصت در حوزه دیپلماسی عمومی است و نباید از آن غفلت کرد.


رشیدیان یادآور شد: فراتر از مسائل جناحی و سیاسی باید به حوزه حج و زیارت نگاه کنیم. امیدواریم بتوانیم ظرفیت مناسبی را در این زمینه ایجاد کنیم و با توجه به دغدغه‌های ارزی که وجود دارد، راهکار جدیدی را برای تأمین ارز بیابیم.


رئیس سازمان حج و زیارت در بخش دیگر سخنانش به موضوع عمره مفرده و اعزام زائران اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی در این زمینه، دغدغه ارزی است که در این خصوص با طرف سعودی مذاکره خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم زمینه اعزام زائران را در عمره مفرده فراهم کنیم.


وی به آمار زائران اعزامی به حج تمتع اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی، هر کشوری به‌ازای تعداد یک هزار نفر جمعیت، سهمیه یک زائر را در حج تمتع دارد و ما در ملاقاتی که با طرف سعودی خواهیم داشت به این موضوع خواهیم پرداخت که اگر فرصت فراهم شود، آمار زائران ایرانی در حج تمتع را افزایش دهیم.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته