دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدی:

مشکل خاصی در حج 98 نخواهیم داشت

رئیس سابق سازمان حج گفت: در دو سال گذشته تلاش‌های زیادی برای روان‌سازی اعزام زائران به حج تمتع صورت گرفته است و امسال در حج تمتع مشکل خاصی خواهیم داشت.
کد خبر : 342356

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حمید محمدی عصر امروز در آیین تکریم خود که در محل سازمان حج و زیارت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، گفت: در حالی این مسئولیت را واگذار می‌کنم که به لطف پروردگار همراهی خوبی را با همکاران در حج و زیارت شاهد بودیم و توانستیم دو حج موفقیت‌آمیز را برگزار کنیم و این رضایت را در تک‌تک حجاج شاهد بودیم.


وی افزود: از ابتدای کار برای قرار گرفتن در مسئولیت سازمان حج تلاشی نکرده‌ام و تنها حضورم جنبه خدمت‌گزاری به زائران را داشت. اعتقاد دارم حضور در این مسئولیت یک فرصت برای خدمت‌گزاری به زائران است.


رئیس سابق سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در شرایطی این مسئولیت را پذیرفتم که روابط مناسبی با عربستان نداشتیم و فاجعه منا و حادثه مسجدالحرام شرایط سختی را بر ما تحمیل کرده بود. نبود امنیت از دغدغه‌های اصلی بود که بعد از حادثه منا برای همگی دغدغه شده بود. خوشبختانه به لطف الهی اولین حج را به‌صورت موفقیت‌آمیز بعد از حادثه منا با آرامش برگزار کردیم که نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در حفظ این آرامش، بسیار تلاش کردند.


وی تصریح کرد: کار در حج و زیارت حاصل یک فعالیت جمعی است. سازمان حج، بعثه رهبری و هیچ نهادی به‌صورت مستقل نمی‌توانند به این موفقیت جمعی دست پیدا کنند مگر اینکه همه با هم در اجرا همکاری داشته باشند.


محمدی تصریح کرد: حج یک مجموعه بزرگی است که با تلاش همه نهادها به‌دست می‌آید و همه سازمان‌ها نقش چشمگیری در این امر دارند. مجموعه کارگزاران حج و زیارت در این میان نقش بسزایی ایفا می‌کنند و بنده در دوران مسئولیتم به این نقش و جایگاه اهتمام جدی داشتم و موفقیت‌های به‌دست آمده را حاصل حضور پررنگ و نظام‌مند این عزیزان می‌دانم.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قانون‌مداری از برنامه‌های جدی بنده در زمان مسئولیت سازمان حج و زیارت بود و تلاش کردم از حوزه تصمیم‌گیری شخصی دوری بجویم. به‌همین‌منظور کمیته‌های کارشناسی را به‌صورت‌ جدی فعال کردم و شخصاً در جلسات کارشناسی حضور می‌یافتم.


وی توجه به نیروهای داخلی سازمان حج و زیارت را از دیگر اولویت‌های کاری خود دانست و گفت: به‌غیر از یک مورد هیچ‌کس را خارج از سازمان به کار نگرفتم و برای این تصمیم هزینه هم دادم زیرا به‌دنبال امیدبخشی و ایجاد انگیزه در میان مدیران سازمان بودم. جوان‌گرایی و استفاده از مدیران توانمند در حوزه عتبات نیز از دیگر اولویت‌های کاری‌ام در زمان مسئولیت در حج و زیارت بود.


محمدی دفاع و صیانت از دفاتر زیارتی، تلاش در حوزه فناوری از دیگر اقدامات دوران مدیریتش برشمرد و گفت: سازمان حج و زیارت از جمله سازمان‌های پیشرو در حوزه دولت الکترونیک بود که گام‌های اساسی را در این زمینه برداشتیم.


رئیس سابق سازمان حج و زیارت تصریح کرد: مستندسازی فرایندهای عملیاتی حج و زیارت از دیگر اولویت‌های برنامه‌های بنده در زمان تصدی مسئولیت حج و زیارت بود، زیرا مدیران تجارب زیادی را در زمان تصدی مسئولیت‌شان داشتند و عدم توجه به این موضوع سبب می‌شد تجربیات مدیران به فراموشی سپرده شود و مدیران بعدی نتوانند به‌خوبی از این موفقیت‌ها استفاده کنند. ازاین‌رو فرایند مستندسازی را در دستور کار قرار دادیم و گام‌های خوبی را در این زمینه برداشتیم.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه اعزام زائران به حج تمتع اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته تلاش‌های زیادی برای روان‌سازی اعزام زائران به حج تمتع صورت گرفته است و امسال در حج تمتع مشکل خاصی خواهیم داشت.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته