دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تبدیل کاروانسرای خانات به بارانداز کالا/ بهره‌برداری شهرداری از این اثر تاریخی صحیح نیست

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از نوع بهره‌برداری از کاروانسرای خانات در محدوده چهار راه مولوی گفت: بهره‌برداری از این مجموعه آن را تبدیل به بارانداز کالا و حجره‌های پر رفت و آمد کرده است.
کد خبر : 236157

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حسن خلیل آبادی در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه در هفته‌های گذشته تذکراتی را در خصوص بناهای تاریخی در سطح شهر تهران داده‌ام که مسئولان مربوط هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند، اظهار کرد: به عنوان مثال هفته گذشته تذکری را در خصوص استقرار دودکش مترو در مقابل ساختمان موزه فرش در مجاورت پارک لاله ارائه کردم که این موضوع نیز مورد توجه مسئولان میراث قرار نگرفته است.


خلیل آبادی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود کاروانسرای خانات یکی از معدود کاروانسراهای زیبای شهر تهران است که در چهار راه مولوی با مساحت حدود 10 هزار مترمربع در سال 1261 هجری شمسی احداث شده است.


وی با بیان اینکه این بنای تاریخی که با الهام از معماری باغ‌های ایرانی شکل گرفته در تاریخ 1382 به عنوان یکی از آثار ملی ثبت شد، عنوان کرد: اما نحوه بهره‌برداری از آن و تبدیل آن به بارانداز کالا و حجره‌های پر رفت و آمد، آلودگی بصری و صوتی فراوانی ایجاد کرده است.


رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران اضافه کرد:‌ با وجود نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با شهرداری منطقه مذکور اما تاکنون هیچ اقدام مثبتی در این زمینه حاصل نشده و با عنایت به اینکه کاروانسرا ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر به عنوان مهمانسرای سنتی رستوران و یا حتی بازارچه فروش محصولات اقوام برای گردشگران را دارا است از متولیان امر خواستارم که جهت پیگیری و رسیدگی به این بنای تاریخی اقدامات لازم را صورت دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته