دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1403 - 16:40
علیپور اعلام کرد؛

ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»

ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
دبیر علمی همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» از ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش و در نهایت پذیرش ۱۰ مقاله پس از داوری خبر داد.
کد خبر : 910025

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو و دبیر علمی همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» اعلام کرد که بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و بعد از داوری ۱۰ مقاله برتر به صورت سخنرانی در این همایش ارائه شد.

صدرا علیپور درباره نحوه برگزاری همایش عنوان کرد: برگزاری این همایش نزدیک به یک سال است که کلید خورده و نخستین انگیزه برگزاری این همایش نحوه اشاعه «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» است تا از این طریق فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه گسترش دهیم.

وی درباره اهداف برگزاری همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» بیان کرد: هم‌افزایی جامعه علمی در افزایش دانش عفاف و حجاب، دانش‌افزایی نسل جدید نسبت به ابعاد مختلف عفاف و حجاب، آسیب‌شناسی مسئله عفاف و حجاب و
ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو و دبیر علمی همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» با اشاره به اینکه این همایش برای رسیدن به اهداف خود مسیر طولانی را طی کرده است، گفت: پس از جلسات متعددی که باامام جمعه
شهرستان ماکو، مسئولان منطقه آزاد ماکو، اعضای هیئت علمی، دبیران پژوهش، مدیران و رؤسا داشتیم محور‌های این همایش تعیین شد و در پاییز ۱۴۰۲ با همکاری دفتر امام جمعه و منطقه آزاد ماکو بنا شد که این همایش به صورت منطقه برگزار شود.

علیپور با بیان اینکه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» چندین محور را پیش روی خود قرار داده است، توضیح داد: اولین محور این همایش؛ عفاف و حجاب در ادیان است؛ چراکه هر پژوهش نیازمند آگاهی درمورد پیشینه آن است، عفاف و حجاب در کلام معصومین(ع) دومین محور این همایش انتخاب شده است.

وی درباره ویژگی‌های بارز و انحصاری  همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» اظهار کرد: حجاب و عفاف از مسائل مهمی است که از ابعاد گوناگون قابل بررسی است و از آنجا که تاکنون به‌صورت روشمند و هدفمند مسئله حجاب و عفاف در قالب علمی در سطح کلان مطرح نشده، بررسی آن می‌تواند گره‌گشا و مؤثر باشد؛ به‌خصوص اینکه امروزه با یک فرهنگ وارداتی و استعماری با عنوان فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی مواجه هستیم و نه‌تنها حجاب را یک ارزش نمی‌داند، بلکه ضدارزشی معرفی شده که جوانان این مرز و بوم را به بی‌تفاوتی نسبت به مسئله عفاف و حجاب تشویق‌ می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو و دبیر علمی همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» تأکید کرد: آنچه که سرعت انتشار این ضد ارزش را بیشتر می‌کند، نقش رسانه و شبکه‌های اجتماعی و در صحنه نبودن دانشگاه‌ها است. با وجود تلاش‌های صورت گرفته درراستای افزایش اقبال عمومی جوانان به حفظ حجاب اسلامی هنوز شاهد توسعه بدحجابی در جامعه هستیم و در این میان
دانشگاهیان به‌عنوان پرچمداران علم و آگاهی در جامعه می‌توانند گام‌های بلندی در راستای دانش‌افزایی عفاف و حجاب بردارند تا انسان امروز، با شناخت عمیق نسبت به فلسفه‌ی حجاب دست به انتخابی درست درراستای حفظ حرمت و شخصیت خود بزند.

علیپور خاطرنشان کرد: همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» نخستین همایشی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو برگزار می‌شود و در راستای این همایش چندین کارگاه با حضور استادان وعوامل اجرایی برگزار کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته