دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور

نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور
در نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت لزوم حفظ حرمت حجاج را یادآور شد و تاکید کرد: حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است.
کد خبر : 910061

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب و آقای سیدعباس حسینی امروز در جمع فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور حضور یافته و بر حفظ حرمت و تکریم زائران خانه خدا تأکید کردند.

در نشست وبیناری فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور با مسئولان حوزه حج و زیارت که امروز سه‌شنبه (18 اردیبهشت) در سالن اجتماعات پلیس فرودگاه برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی به روایت "الْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ الْكَعْبَةِ" اشاره و تأکید کرد: حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه خداوند حرمت خانه خدا را از یک ناحیه و مؤمن را از سه ناحیه قرار داده است، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید مؤمن مال، جان و آبرویش احترام دارد و به او گمان بد نباید برد مگر آنکه خلافش ثابت شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت افزود: زائرانی که به حج مشرف می‌شوند کرامت و حرمت دارند و جزء افرادی هستند که به‌منظور اطاعت و تقرّب به خدا به حج می‌روند و برای عمل به فرمان الهی هزینه هم کرده‌اند.

وی درعین‌حال تأکید کرد: اگر مؤمنی از چارچوب‌های عمل به دستورات اسلامی خارج شود و با کار خود موجب آبروریزی برای کشور و فساد گردد دیگر آن احترام را ندارد.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه لزوم تکریم زائر را در حین خروج و ورود به کشور یادآور شد و به حاضران توصیه کرد در انجام وظیفه خود به نحوی عمل و رفتار کنند که زائر متوجه شود این کارها برای حفظ حرمت و صیانت از او و کشور است تا در کشور میزبان دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه کار شما اگر توام با احترام باشد اثر مثبت خود را خواهد داشت، افزود: نتیجه عملکرد پلیس فرودگاه در کشور میزبان نیز مشهود است و موجب می‌شود زائر تکریم و حرمتش حفظ شود و قطعاً شما هم اجر خواهید برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه 17 سازمان و دستگاه در عملیات بزرگ حج درگیر هستند، اظهار داشت: نوع نگرش زائران حج و عمره فرق دارد و برای سفرهای آینده عمره باید برنامه‌ریزی و تدبیر لازم صورت گیرد.

بر پایه این گزارش، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت دیگر سخنران این همایش بود که خواستار حفظ حرمت زائران در بازرسی‌ها شد.

وی افزود: در ارزیابی‌های سازمان حج و زیارت در حج گذشته رضایتمندی از عملکرد و رفتار پلیس مشهود بود که در سایه تکریم و مراقبت‌ها تحقق یافت و موجب شد که تیم اجرا و زائران دچار مشکل نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به نکات مطرح شده توسط حجاج سال‌های گذشته، در خصوص بازرسی از زائرین حج پیش رو توصیه‌هایی بیان و ابراز امیدواری کرد که با همکاری پلیس فرودگاه‌های کشور و تلاش همکاران مجموعه حج زیارت، زائران همچون گذشته حجی روان و آسان داشته باشند.

این گزارش حاکی است، در ابتدای این نشست که فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور به‌صورت تصویری حضور داشتند سردار محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته برای انجام بهتر مسئولیت‌های این مجموعه در ارتباط با عملیات حج 1403 ارائه کرد.

وی نیز حفظ حرمت و شان زائران خانه خدا را ضروری خواند و‌ تأکید کرد:‌ علاوه بر قرارگاه، پنج کمیته هم برای پشتیبانی از عملیات حج پیش رو، رصد شبانه‌روزی کارها و تعامل مناسب با سازمان‌های ذی‌ربط تشکیل شده است که تا پایان عملیات برگشت فعال خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته