دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 09:15

شهدا برای کشور قدرت تولید کردند

شهدا برای کشور قدرت تولید کردند
مدیرکل حفظ و نشر آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: در دوران دفاع مقدس چه کسی جرئت می‌کرد به اختاپوس استکبار، نگاه چپ داشته باشد جز شهدا که برای کشور قدرت ایجاد کردند.
کد خبر : 911463

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ و نشر آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در مراسم یادواره شهدای دانشجو شهرستان زرقان که در دانشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد:‌ دفاع مقدس، جنگ جهانی سومی بود که در یک سمت آن ایران اسلامی با نظامی برگرفته از ارزش‌های اسلام و در دیگر سو رژیم بعثی عراق در کنار بیش از ۷۵ کشور دیگر ازجمله ابرقدرت‌های غرب و شرق قرار داشت که در این جنگ از ۳۵ کشور اسیر گرفتیم.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس چه کسی جرئت می‌کرد به اختاپوس استکبار، نگاه چپ داشته باشد جز شهدا که برای کشور قدرت ایجاد کردند و اگر در این دنیا قدرت نداشته باشیم و قدرت افزایی نکنیم نمی‌توانیم در مقابل استکبار جهانی که به‌تمام‌معنا به کشور هجوم آورده‌اند ایستادگی کنیم.

مدیرکل حفظ و نشر آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: شهدا در اوج عقلانیت جان خود را به خریدار اصلی عالمیان فروختند و عند ربهم یرزقون شدند؛ باید سبک زندگی و سیره شهدا را دنبال کرد تا از گناهان ریز و درشت دوری کنیم. با مطالعه کتاب‌های سیره زندگی شهدا می‌توان تا حدود زیادی به سبک زندگی این عارفان به الله پی برد که احترام به والدین، کسب روزی حلال و ... از شاخص‌ترین ویژگی زندگی عاشقان مکتب روح‌الله بوده است.

کوشکی‌جهرمی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های استکبار پنهان کردن ضعف و شکست‌های خود است. در طوفان الاقصی نماد فرو ریختن دیوار‌های خانه سست شیطان در قلب سرزمین اسلامی را مشاهده کردیم. این جنگ نماد نبرد استکبار با تمام اهالی جبهه حق بوده و امروز همه جبهه استکبار در یک سمت و یاوران و امام جبهه حق در طرف دیگر ایستاده‌اند؛ دشمانان نتوانستند در مقابل قدرت نظامی ایران عرض اندام کنند و دست بسته بودند و این عزت امروز را مرهون جان‌فشانی شهدایی هستیم که به ما درس شهامتِ مقاومت و ایستادگی داده و امروز کشور را در این قله قرار دادند.

شهدا راه و روش درست زندگی کردن را به جامعه نشان دادند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان نیز گفت: برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهدا به ما متذکر می‌شود که فرهنگ شهادت را فراموش نکنیم و رسالت انتقال این فرهنگ مقدس به نسل جوان است که به فرموده رهبر انقلاب، جوانان این مملکت در به دست آوردن قابلیت‌ها و شایستگی‌ها به آنجا رسیده‌اند که می‌توانند زمینه را برای تشکیل حکومت جهانی امام زمان (عج) مهیا کنند.

سراج‌الدین محبی اضافه کرد: شهدا راه و روش درست زندگی کردن را به افراد جامعه نشان دادند؛ چراکه در صورت گام نهادن در این مسیر خیر دنیا و آخرت حاصل می‌شود. تداوم مسیر شهدا با تبعیت و پیروی از رهبر معظم انقلاب هموار می‌شود. باید از خطوط قرمزی که شهدا به ما آموخته‌اند خارج نشویم و همواره سرباز ولایت باشیم.گرامیداشت یاد شهدا به‌عنوان فرهنگ ملی و ارزشی باید در جامعه به‌ویژه دانشگاه‌ها نهادینه و به نسل‌های آینده منتقل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته