دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 11:09

آغاز تحویل کامیون‌های ملکی کشتیرانی به رانندگان

آغاز تحویل کامیون‌های ملکی کشتیرانی به رانندگان
مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل جاده‌ای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از آغاز تحویل کامیون‌های این شرکت به رانندگان خبر داد و گفت: آماده واگذاری تعداد بیشتری از کامیون‌های ملکی گروه به رانندگان و متقاضیان جدید هستیم.
کد خبر : 910851

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل جاده­‌ای گروه کشتیرانی از تحویل شماری از کامیون ­های ملکی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به متقاضیان خبر داد و نسبت به واگذاری به متقاضیان جدید اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: طی فراخوان مجدد، آماده واگذاری تعداد بیشتری کامیون هستیم، به نحوی که کامیون‌های تولید شرکت سایپا در این طرح به متقاضیان واگذار می‌شود. این کامیون­ها به سه صورت یدک چادردار با پیش پرداخت سه میلیارد تومان، تیغه کانتینربر با پیش پرداخت دو میلیارد تومان و کفی با پیش پرداخت دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آماده تحویل به متقاضیان جدید هستند.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل جاده‌ای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اقساط ماهیانه این کامیون‌ها را در سال اول ۹۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: طی قرارداد پنج ساله با رانندگان، طی سال‌های دوم تا پنجم ۳۰ درصد به مبلغ اقساط سال اول افزوده خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مزایای مشارکت با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای رانندگان را، وجود بی‌وقفه بار دانست و افزود: طی قرارداد، مقرر شده اگر شرکت در مقطعی بار برای حمل نداشته باشد رانندگان آزاد هستند که بار‌های دیگر را نیز حمل کنند. در پایان قرارداد پنج ساله اگر رانندگان به موقع اقساط خود را پرداخت کرده باشند مالکیت کامیون به آنان واگذار خواهد شد.

وی سیاست کلی گروه کشتیرانی را تقویت ناوگان جاده‌ای به منظور تبدیل شدن به یک شرکت حمل‌ونقل چندوجهی دانست و ادامه داد: با دریافت پیش پرداخت هر کامیون موجود، یک کامیون جدید برای واگذاری خریداری شده و به متقاضی بعدی واگذار می‌شود.

این مقام مسئول، از دیگر اقدامات صورت گرفته را آغاز نصب GPS روی کامیون‌ها عنوان کرد و گفت: در این خصوص با یکی از شرکت‌های داخلی قراردادی منعقد شده و نصب این دستگاه‌ها نیز آغاز شده است.

وی به دریافت مجوز‌های حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی برای شرکت تحت مدیریت خود نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه هدف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تأسیس شرکت حمل‌ونقل جاده‌ای، حمل‌ونقل DOOR TO DOOR است، مقرر شده در آینده نزدیک برخی از کامیون‌ها در مسیر‌های بین‌المللی نیز فعال شوند؛ به عبارتی کالا‌هایی که از سوی ناوگان کشتیرانی از مبدأ بنادر چین یا هند در بنادر جنوبی کشور تخلیه می‌شوند با بهره‌گیری از کامیون‌های گروه کشتیرانی به مقاصد خود حمل می‌شوند همچنین کالا‌های ترانزیتی نیز از این طریق حمل خواهند شد تا زنجیرۀ لجستیکی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تکمیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته