دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 10:52

ساخت ۵ شهرک جدید در محدوده تهران به تثبیت رسید

ساخت ۵ شهرک جدید در محدوده تهران به تثبیت رسید
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ساخت ۵ شهرک جدید در محدوده تهران در مراحل مختلف به تثبیت رسیده است که در صورت تصویب به مرحله اجرا می رسد.
کد خبر : 910800

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارسلان مالکی در نشست خبری به عملکرد دولت سیزدهم در تأمین زمین وتهیه مسکن حمایتی برای اقشار مردم اشاره کرد و  گفت : با وجود اینکه  موجودی زمین برای احداث مسکن تقریبا صفر بود ، در دولت سیزدهم با اقدامات و برنامه ریزی های کارشناسی شده اقدامات لازم برای تأمین زمین و تهیه مسکن برای اقشار مختلف مردم به طور جدی پیگیری می شود.

معاون وزیر راه ادامه داد: زمینی که برای ساخت مسکن باید در محدوده شهرها باشد و طرح نهضت ملی با توجه به این نیاز و با توجه به محدوده های قانونی از اراضی دولتی واقع در حریم شهری و مشارکت با بخش خصوصی ۴۵هزار هکتار زمین در محدوده شهرهای فعلی در اختیار طرح مسکن ملی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به شهرک سازی عموما در خارج و محدوده شهرها است. از این رو شناسایی ۶۰ نقطه و شهرک به تصویب رسیده است و در برخی از این شهرک های پیش بینی شده، کار ساخت و ساز مسکن آغاز شده است.

مالکی با اشاره به اینکه این طرح در مقایسه با سایر طرح های مسکنی دوره های قبل گفت: افزایش ساخت و ساز مسکن و بیشترین تعاملات بین دستگاهی در دولت سیزدهم کلید خورده است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن  گفت: اجازه ساخت و ساز و صدور پروانه ساخت مسکن  یکی از اقداماتی است که برای ساخت مسکن ملی باید اجرایی می شد که در این دوره بیش از ۱۵۰۰ پروانه ساخت مسکن صادر شده است و همه اراضی که برای مسکن در نظر گرفته شده و الحاق شده به مرحله اجرا رسیده است.

معاون وزیر راه گفت: تامین مسکن هنرمندان، فرهنگیان، کارگری و سایر اقشار مردم از دغدغه اصلی سازمان ملی زمین و مسکن است.

مالکی تاکید کرد: سازمان ملی زمین و مسکن به دنبال راهکار‌های لازم جهت  تسریع در تهیه مسکن همه اقشار مردم است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تثبیت شهرک‌ها و تأمین مسکن یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان است، اما ساخت و نحوه ساخت آن با توجه به مشارکت سایر ارگان‌ها به تصویب و اجرا خواهد رسید.

این مقام مسئول در وزارت راه با اشاره به اهمیت شهر تهران گفت: ۵ شهرک جدید در محدوده  تهران در مراحل مختلف تثبیت شده است که در آینده اعلام و مراحل ساخت آن اجرا می‌شود.

تأمین زمین برای طرح مسکن ملی

مالکی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۵ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای نهضت ملی مسکن تامین شده است. همچنین از ظرفیت شهرک‌سازی در خارج از حریم شهر‌ها نیز استفاده شده است. در این ظرفیت تاکنون بیش از ۶۰ نقطه برای انجام مطالعات مکان‌یابی آنها انجام شده و ۶۰ نقطه برای شهرک‌سازی انتخاب شده است. کار تدوین طرح‌های توجیهی و مطالعاتی آنها نیز انجام شده و در برخی نقاط کار هم آغاز شده است.

مالکی خاطر نشان کرد: پروژه‌های اراضی در شرایطی آغاز شد که اموال و دارایی‌ها مولدسازی شدند تا بتوان زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را تامین کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: در روش‌های ساخت علاوه بر انبو‌سازی از مشارکت مردم با توجه به شعار سال برای ساخت استفاده شده است. در بسیاری از شهر‌های کشور، مردم با حمایت دولت مسکن خود را ساخته‌اند و واگذاری‌های انفرادی نیز در حال انجام است.

وی گفت: مشارکت مردم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیز آغاز شده است تا مردم با شیوه‌های مختلفی که امکان‌پذیر است مشارکت داشته باشند که به زودی در مورد آنها اطلاع‌رسانی بیشتر صورت خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته