دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1403 - 16:38

کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه ۷ قدردان ایران باشند

کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه ۷ قدردان ایران باشند
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان طرح اینگونه مواضع و ادعاها را منطبق با رویکرد شناخته شده این محافل براساس معیارها و رفتارهای دوگانه و متناقض توصیف کرد و آن را مردود و محکوم دانست.
کد خبر : 906679

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طرح اینگونه مواضع و ادعاها را منطبق با رویکرد شناخته شده این محافل براساس معیارها و رفتارهای دوگانه و متناقض توصیف کرد و آن را مردود و محکوم دانست.

وی افزود: جای تأسف است، مدعیان حقوق و موازین بین‌المللی در قبال حمله اخیر به مقر کنسولگری ایران که نقض فاحش مفاد منشور ملل متحد و کنوانسیون‌های بین‌المللی محسوب می‌شود، موضع منفعلانه و تشویق کننده برای رژیمِ متجاوز اختیار کردند و در ادامه نیز اقدام ایران علیه مبدأ تجاوز مسلحانه را محکوم کردند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین تأکید کرد: شایسته بود اعضای گروه هفت به جای حمایت کور از رژیم صهیونیستی، ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل  تنبیه متجاوز، دست از حمایت از رژیمی که تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است، بردارند و با مردم مظلوم فلسطین ابراز همدردی و همبستگی می‌کردند.

کنعانی در پایان اظهارداشت: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بين‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار در منطقه و جهان متصور نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته