دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1402 - 10:37

نوشیدن قهوه باعث افزایش طول عمر می‌شود

نوشیدن قهوه باعث افزایش طول عمر می‌شود
محققان چینی در یک مطالعه هفت ساله، تأثیر نوشیدن قهوه بر طول عمر را اثبات کردند.
کد خبر : 892556

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا به نقل از هلثی‌فود، تحقیقات پژوهشگران چینی حاکی از آن است که قهوه می‌تواند طول عمر را افزایش دهد.

این خبر خوشی برای دوستداران قهوه است، چرا که بر اساس این مطالعه جدید،‌ نوشیدن قهوه چه تلخ باشد و چه با شکر،‌ خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.

یافته‌های این مطالعه کلان بر اساس یک پیگیری هفت‌ساله به دست آمد و طی آن بررسی شد که خطر مرگ در افرادی که قهوه می‌نوشند نسبت به دیگرانی که قهوه نمی‌نوشند تا چه حد کمتر است.

نتایج این مطالعه هفت‌ساله نشان داد در مقایسه با گروهی که قهوه نمی‌نوشیدند میزان مرگ‌ومیر در میان مصرف‌کنندگان قهوه بدون شکر 16 تا 21 درصد کمتر بود و در میان افرادی که روزانه یک‌ونیم تا سه‌ونیم فنجان قهوه همراه با شکر می‌‌نوشیدند این میزان 29 تا 31 درصد کمتر بود.

به گفته محققان، نتایج برای کسانی که به قهوه خود شیرین‌کننده‌های مصنوعی اضافه می‌کردند، مبهم بود. آن‌ها همچنین تأکید کردند که ممکن است رژیم غذایی،‌ وضعیت اجتماعی و اقتصادی و سایر عوامل سبک زندگی شرکت‌کنندگان در این مطالعه دخیل بوده باشد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که میانگین مصرف قهوه (حداکثر چهار فنجان در روز) خطر ابتلا به دیابت نوع 2، افسردگی، آلزایمر،‌ پارکینسون و سرطان را کاهش می‌دهد.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته