دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد با شهرداری و شورای شهر زاهدان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد با شهرداری و شورای شهر زاهدان
تفاهم‌نامه همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر زاهدان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در جلسه‌ای با حضور مسئولان به امضا رسید.
کد خبر : 886654

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه‌ای که در زمینه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار شد با انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین این دو ارگان همراه بود.

کامبیز نرماشیری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان فرستی مناسب برای تعامل بیشتر و هموارسازی زمینه‌های همکاری میسر است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری این است که از ظرفیت دانشگاه برای حل مسائل در دستگاه‌های اجرایی استفاده شود، افزود: مسائل و مشکلات امروز جامعه نوین و مدرن نیازمند بهره‌مندی بیش‌ازپیش به مطالعه، ارائه راهکار‌ها و برنامه‌های اجرایی علمی و پژوهشی بوده و به همین دلیل برای رسیدن به اهداف متعالی جامعه باید تعامل بیشتری میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی باشد. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: زمینه‌های بسیاری برای مشارکت و همکاری بین شهرداری، شورای شهر و دانشگاه وجود دارد که شامل برگزاری دوره‌های آموزشی با توجه به ظرفیت‌های هیئت علمی دانشگاه، مشارکت، سرمایه‌گذاری و استفاده از فضا‌های ورزشی، آزمایشگاهی، آموزشی و امکانات رفاهی موجود در دانشگاه می‌شود.

نرماشیری بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهر زاهدان را جمعیت حاشیه‌نشین تشکیل می‌دهد و این گستره جمعیتی با کمبود امکانات و تجهیزات عمرانی، بهداشتی، رفاهی و تفریحی مواجه هستند، دانشگاه در حوزه طرح‌های پژوهشی و همکاری‌ها دو جانبه می‌تواند در این راستا گام‌های میسری بردارد.

نقش دانشگاه آزاد در توسعه علمی استان سیستان و بلوچستان

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان نیز نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در توسعه علمی استان سیستان و بلوچستان مهم و ارزنده برشمرد و گفت: با توجه به رشته‌های تحصیلی در مقطع ارشد و دکتری و انجام طرح‌های پژوهشی، رساله و پایان‌نامه، ظرفیت‌های بسیاری در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که می‌تواند حامی ارزشمندی برای توسعه برنامه‌های شهری باشد. 

یونس شهنوازی با بیان این مطلب که دانشگاه و شهرداری از ارگان‌هایی هستند که نتایج برنامه‌ها و فعالیت‌های آن منجر به رفاه مردم و تعالی حق شهروندی خواهد بود، اضافه کرد: دانشگاه و شهرداری دو نهاد مهم در توسعه شهر به‌ویژه شهر زاهدان هستند و نتایج همکاری دانشگاه و شهرداری باید به‌گونه‌ای باشد که مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

پیشگامی دانشگاه آزاد در حل مسائل استان سیستان و بلوچستان 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زاهدان نیز با قدردانی از پیشگام شدن دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه حل مسائل استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان با ارائه برنامه‌ها و راه‌حل‌های علمی و پژوهشی، عنوان کرد: مدیریت یکپارچه شهری، یکی از مسائل مهمی بوده که شهرداری زاهدان به‌عنوان گام مهم در مسیر توسعه بر خواهد داشت و این امر نیازمند همراهی و همگرایی سازمان‌ها است.

محمدرضا کوچک زایی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت ارزشمند علمی که دارد، می‌تواند در این زمینه با ارائه راهکار و برنامه کمک شایانی به شهرداری و شورای اسلامی شهر زاهدان داشته باشد.

شهردار شهر زاهدان نیز با اشاره به طرح‌های موجود در شهرداری به‌عنوان برنامه‌هایی برای همکاری، مطرح کرد: در حوزه مبلمان شهری برنامه‌ریزی شهری ازجمله برنامه‌هایی هستند که دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن استادان خبره می‌تواند، همراهی و همکاری مسیر را با شهرداری داشته باشد.

محمدامیر براهویی  با تشریح برنامه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی به فضا‌های شهری اطراف دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان اشاره و خواستار ارائه طرح‌هایی برای فضاسازی و المان سازی در این بخش شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته