دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1402 - 10:36

سوغاتی تهران چیست + مراکز فروش

سوغاتی تهران چیست + مراکز فروش
همه ما در سفر به شهر‌های مختلف ایران و در هنگام بازگشت به فکر خرید سوغاتی برای خانواده، دوستان و آشنایان هستیم.
کد خبر : 879192

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همه ما در سفر به شهرهای مختلف ایران و در هنگام بازگشت به فکر خرید سوغاتی برای خانواده، دوستان و آشنایان هستیم.  در این میان هر شهری سوغات مخصوص به‌خود را دارد. در سفر به شمال ایران می‌توانیم با خرید برنج و کلوچه‌های شیرین این شهر خاطره سفر را تا مدت‌ها در ذهن خود نگه داریم. در شهرهای جنوبی ایران انواع ماهی‌ها، ادویه‌های تند و خوش عطر به فروش می‌رسند. در شهرهای مرکزی مانند یزد می‌توانیم از شیرینی قطاب و باقلوای سنتی لذت ببریم. افرادی هم که شهر تهران را برای اقامت چند روزه خود انتخاب می‌کنند در بیشتر موارد برای انجام کارهای اداری، پزشکی و گردشگری به این شهر می‌آیند. برخی مسافران با رزرو هتل اسپیناس پالاس تهران اقامتی لوکس در تهران را آغاز می‌کنند و برای بازگشت به شهر و کشورشان شاید بد نباشد که کمی سوغاتی تهران با خود به یادگار ببرند. در این میان شاید برای شما هم سوال باشد که آیا شهر تهران به‌جز دود، آلودگی و ترافیک سوغاتی برای عرضه دارد یا خیر؟ در ادامه کمی بیشتر با سوغاتی‌های این شهر شلوغ آشنا می‌شویم.

سوهان یک سوغاتی اصیل تهرانی

احتمالا شما هم شهر قم را بیشتر از هر شهر دیگری با سوهان بشناسید؛ اما جالب است بدانید که برخی مناطق تهران و شهرری در تولید انواع سوهان به روش مخصوص فعال هستند. سوهان شیرین و خوشمزه از ترکیب ادویه‌های مختلف در کنار جوانه گندم تهیه می‌شود. در شهر تهران می‌توان از خرید سوهان کره‌ای، سوهان پشمکی، سوهان عسلی، سوهان لقمه و غیره لذت برد. سوهان تهران دارای کیفیت بالایی است و محصولات آن که در شهرری عرضه می‌شود با استقبال زیاد همه مردم روبرو است. بنابراین اگر شما هم در سفر به شهر تهران هتل‌های مختلف آن را برای اقامت انتخاب کردید و به‌طور مثال با رزرو هتل اسپیناس پالاس تهران سکونت خود را در تهران آغاز کردید، به شهرری بیایید و از مغازه‌های موجود در خیابان ۱۵ خرداد سوهان تهیه نمایید تا خاطره شیرین اقامت چند روزه خود را در تهران با طعم شیرین انواع سوهان در ذهن ثبت کنید.

4690c947-604e-4bf2-b625-6df088732804.jpg

کشمش شهریار، خوشمزه و باکیفیت

شهریار یکی از مناطق اطراف تهران است که کشت انواع انگور در آن انجام می‌گیرد. این شهر که در اطراف پایتخت واقع شده دارای باغ‌های پربار آلو قطره طلا و تاکستان‌های انگور است. حتی جالب است بدانید که بیشتر ظرفیت میوه‌های شهر تهران را شهریار تامین می‌کند.  از محصولات با کیفیت و خوشمزه شهریار کشمش‌های آن است که با کیفیت بسیار بالا تولید می‌شود. در بیشتر موارد باغداران کشمش را به‌صورت آفتابی و بدون استفاده از مواد شیمیایی تیزاب خشک می‌کنند. به همین دلیل کشمش شهریار دارای طعم و عطر شیرین و ملایم است. اگر در سفر به تهران گذرتان به شهریار خورد، پیشنهاد می‌کنیم که با خرید کشمش از این شهر یک سوغاتی خوشمزه تهیه کنید.

آلوچه و لواشک، خوشمزه‌های ترش مزه شمال تهران

یکی از انواع محصولات جذاب و خوشمزه‌ای که از کودکان تا بزرگسالان همه آن را دوست داریم، لواشک، ترشک و آلوچه است.  جالب است بدانید در منطقه دربند که در شمال تهران واقع شده می‌‌توانید این سوغاتی خوشمزه و ملس را در طعم‌های مختلف تهیه کنید. دربند یکی از مناطق خوش آب‌وهوای شمال تهران محسوب می‌شود که تفرجگاهی برای طبیعت دوستان شده است. این محله کوهستانی دکه‌های کوچک و بزرگ، کافه و رستوران‌های متعدد را در خود جای داده است و همه روزه کوهنوردان و گردشگران از آن بازدید می‌کنند. درعین‌حال فروشنده‌های زیادی با عرضه انواع لواشک و آلوچه‌های ترش‌مزه و رنگارنگ در دکه‌های بین راهی کوچک خودشان این محصولات جذاب و خوشمزه را عرضه می‌کنند.  حتی می‌توانید دکه‌های فروش لواشک و آلوچه را به یکی از سوژه‌های عکاسی خود تبدیل کنید و در کنار خرید این خوشمزه‌های ترش‌مزه عکس‌هایی ناب از حضور در تهران و دربند به یادگار ببرید.

دوغ آبعلی یک نوستالژی تهرانی

یکی دیگر از انواع سوغات شهر تهران دوغ آبعلی است. این نوشیدنی قدیمی از منطقه آبعلی تهیه می‌شود. البته منطقه آبعلی در روزهای زمستان پاتوق اسکی بازان است و به‌دلیل آب‌وهوای بسیار مطلوب و طبیعت سرسبز خود محلی برای گردشگری محسوب می‌شود. آبعلی در ۱۰ کیلومتری شمال شرق رودهن قرار گرفته و به قدیمی‌ترین پیست اسکی تهران نزدیک است. علاوه بر آن رستوران‌ها و کبابی‌های متعددی در این منطقه گردشگری وجود دارد که می‌توانید برای شکم‌گردی به آن‌ها مراجعه کنید از خوردن دوغ آبعلی در کنار انواع کباب و غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

البته علاوه بر هوای خوب، طبیعت سرسبز و اسکی بازی در آبعلی، چند چشمه آب معدنی هم در آن وجود دارد.  آب‌های معدنی این منطقه گازدار هستند و علت این مسئله وجود گوگرد در آب منطقه آبعلی است. به همین دلیل از این آب برای تهیه دوغ استفاده می‌شود.

5c61d390-6504-4972-8c1a-1051eb69fcc5.jpg

قالی‌بافی در تهران

یکی از هنرهای قدیمی تهران قالی‌بافی آن است که قدمتی طولانی دارد. البته ممکن است با شنیدن نام هنر قالی‌بافی، شهرهایی مانند تبریز، قم و کاشان در ذهن ما تدایی شود. اما جالب است بدانید که در تهران نیز قالی‌های بسیار زیبایی توسط هنرمندان بافته می‌شود.  این هنر در منطقه کرج و دماوند رواج بیشتری دارد و برای خرید انواع تابلو فرش و قالیچه در قیمت‌های مختلف می‌توانید به خیابان ۱۵ خرداد یا چهارراه ولیعصر مراجعه کنید و از راسته فرش فروشان انواع فرش‌های دستبافت و تابلو فرش را تهیه نمایید.

علاوه بر قالیبافی در منطقه فیروزکوه، هنر جاجیم بافی هم رواج دارد. جاجیم نوعی زیرانداز نازک است که با نخ‌های پشمی و پنبه‌ای بافته می‌شود. جاجیم‌های منطقه فیروزکوه خوش نقش‌ونگار هستند و شهرت زیادی دارند. بنابراین یکی از گزینه‌های جذاب برای خرید سوغات تهران هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته