دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 10:24

پیشتازی بانک کشاورزی با «پالیز» به سوی آینده بانکداری کشور

پیشتازی بانک کشاورزی با «پالیز» به سوی آینده بانکداری کشور
در عصر تحول دیجیتال و انقلاب و دگرگونی صنعت بانکداری کشور، بی شک تحولات و نفوذ همه جانبه فناوری در بانکداری، منجر به تغییر مدل کسب و کار در سیستم بانکی کشور شده و بانک‌ها را به سوی تغییر در ساختار و فرایند‌ها و توسعه خدمات و محصولات بانکداری دیجیتال سوق می‌دهد؛ در همین راستا بانک کشاورزی با طراحی و ارائه پلتفرم مدیریت زنجیره تامین «پالیز» دریچه‌ای به سوی آینده بانکداری کشور گشوده است.
کد خبر : 911552

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این بانک با طراحی و ارائه پلتفرم «پالیز»، الگوی موفقی را در زمینه مدیریت زنجیره تامین در بستر پلتفرم و نمایش کارکرد تحول دیجیتال در حمایت از امنیت غذایی کشور ارائه کرده است؛ همچنین «پالیز» بانک کشاورزی از طریق توجه به زنجیره های تامین محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره و حمایت از بازیگران زنجیره ها، شامل کشاورزان و تولیدکنندگان، فروشندگان نهاده ها، ارائه دهندگان خدمات کشاورزی، صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی، شبکه توزیع و فروش و ... ، گام بلندی در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» است.  

بر اساس این گزارش، پلتفرم مدیریت زنجیره تامین «پالیز» ابزاری جدید در اکوسیستم بانکداری دیجیتال است که در راستای تلفیق مفاهیم اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال، با بهره گیری از ظرفیت های بانک کشاورزی و نقش حمایتی این بانک در رکن ضامن، با روش های تامین مالی تعهدی، اعتبار معاملات را به نحو قابل توجهی افزایش داده و با امکان پوشش انواع زنجیره های محصولات کشاورزی و فرآیند کشاورزی قراردادی، کارکرد موثری را در مدیریت تامین مالی زنجیره ها و هدایت منابع به سمت توسعه، حذف واسطه گری، تنظیم بازار بخش کشاورزی، افزایش هماهنگی بین اعضای زنجیره و بهبود برنامه‌ریزی تولید، رقم می زند.

این گزارش می افزاید: بانک کشاورزی تفاهم نامه هایی در زمینه مدیریت زنجیره تامین پسته، زعفران و گوجه فرنگی در پالیز منعقد کرده و به زودی زنجیره های دیگر نیز به این پلتفرم خواهند پیوست.

شایان ذکر است، از جمله مزایای پالیز برای تولید کنندگان و سایر شرکت های زنجیره تامین، می توان دسترسی بر خط کشاورزان به شبکه تامین کنندگان نهاده های اولیه (بذر ، کود ، سم و ...) در سطح کشور، بهره مندی از شبکه دانشی مبتنی بر کارشناسان زنجیره های تخصصی، عرضه محصولات و خدمات به شبکه شرکت ها و خریداران در بازارهای فعال در سطح کشور، بهره مندی از پروفایل تولید کنندگان و تاریخچه عملکرد کشاورز به صورت آنلاین، مدیریت جریان مالی و ثبت تراکنش های مالی معاملات بر بستر امن بانکداری متمرکز بانک کشاورزی، تامین مالی تولید کنندگان و شبکه شرکت های زنجیره به شکل تعهدی و اعتباری،  بهره مندی از خدمات و پتانسیل های بیمه محصولات کشاورزی و ... را برشمرد.

فعالان بخش کشاورزی می توانند با مراجعه به پلتفرم پالیز و یا مراجعه به شعب و مدیریت های بانک در استان ها از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته