دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1403 - 12:57

هزینه ارسال خرده بار از تهران به شهرستان ۱۴۰۳

هزینه ارسال خرده بار از تهران به شهرستان ۱۴۰۳
یکی از بار‌های رایجی که بین شهرستان‌های مختلف جابه‌جا می‌شود، خرده بار است. خرده بار نسبت به بار‌های معمولی وزن و حجم کمتری دارد و به همین دلیل هم باید از وسایل نقلیه کوچک‌تر برای حمل آن استفاده کرد.
کد خبر : 912243

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از بارهای رایجی که بین شهرستان‌های مختلف جابه‌جا می‌شود، خرده بار است. خرده بار نسبت به بارهای معمولی وزن و حجم کمتری دارد و به همین دلیل هم باید از وسایل نقلیه کوچک‌تر برای حمل آن استفاده کرد. به همین ترتیب، هزینه ارسال خرده بار از تهران به شهرستان نسبت به بارهای حجیم و سنگین وزن، متفاوت است. شما می‌توانید با هزینه بسیار مناسب، خرده بار خود را از تهران به شهرستان ارسال نمایید. در ادامه مطلب به‌صورت مفصل درباره عوامل مؤثر بر کرایه حمل خرده بار از تهران به شهرستان صحبت خواهیم کرد.

عوامل مؤثر بر هزینه ارسال خرده بار از تهران به شهرستان

برای حمل خرده بار از تهران به شهرستان، از وانت بار تهران استفاده می‌شود که نسبت به تریلی‌های بزرگ، کرایه کمتری دارد. اگر شما هم به دنبال یک وانت بار مناسب برای حمل بار خود به شهرستان می‌گردید، بهتر است در ابتدا عوامل مؤثری که باعث تفاوت در هزینه آن می‌شوند را بشناسید.

عوامل مؤثر بر هزینه ارسال خرده بار از تهران به شهرستان

در ادامه، فاکتورهای مؤثر بر کرایه وانت بار برای ارسال کالا از تهران به شهرستان را مشاهده می‌کنید.

وزن و حجم خرده بار :هرچه وزن و حجم بار شما کمتر باشد، وانت بارهای کوچک‌تری نیز می‌توانند آن را جابه‌جا کنند و به همین ترتیب، با افزایش وزن و حجم کالا، باید از خودروهای باری سنگین‌تر استفاده کرد. همچنین بارهای کمتر نیازی به بارگیری و تخلیه طولانی مدت ندارند.

مسافت مقصد: در ابتدا شما باید تعیین کنید که می‌خواهید خرده بار را از تهران به کدام یک از شهرستان‌ها ارسال کنید و تا این شهرستان تقریباً چقدر راه است. با طولانی‌تر شدن مسیر بین مبدأ تا مقصد، هزینه وانت بار برای حمل خرده بار نیز افزایش پیدا می‌کند.

نوع وسیله حمل و نقل: کرایه پیکان وانت نسبت به نیسان کمتر است. دلیل این موضوع این است که خودروهای باری کوچک‌تر استهلاک و مصرف سوخت کمتری دارند. ازاین‌رو، نوع خودرو می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر هزینه حمل خرده بار داشته باشد.

خدمات اضافی: در صورتی که شما از شرکت باربری موردنظر خود برای حمل خرده بار از تهران به شهرستان خدمات اضافی خاصی مانند بسته‌بندی، بیمه کالا، بارگیری و تخلیه را دریافت کرده باشید، باید هزینه اضافی بپردازید.

شرایط زمانی: یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در تعیین هزینه ارسال خرده بار از تهران به شهرستان داشته باشد، شرایط زمانی حمل بار است. به‌عنوان‌مثال، اگر شما بخواهید خرده باری را در تعطیلات عید نوروز یا روزهای خاص دیگر از تهران به شهرستان بفرستید، هزینه شما افزایش پیدا می‌کند.

شرکت حمل و نقل: برخی شرکت‌های حمل و نقل هزینه‌های بیشتر و برخی دیگر هزینه‌های کمتری برای حمل خرده بار دریافت می‌کنند. ازاین‌رو، شما باید در ابتدا به‌خوبی تحقیق کرده و سپس گزینه مناسبی را برای حمل خرده بار خود از تهران به شهرستان انتخاب کنید.

روش‌های مختلف ارسال خرده بار از تهران به شهرستان

یک روش بسیار ساده و راحت برای اعلام بار انواع نیسان یا سایر وانت بارها برای حمل خرده بار از تهران به شهرستان، استفاده از سامانه ترابرنت است. در این سامانه تنها کافی است که شما اپلیکیشن ترابرنت مخصوص صاحبان کالا را نصب کرده و بعد از ورود، گزینه اعلام بار را بزنید تا بتوانید اعلام بار نیسان خود را ثبت کنید.

در صفحه اعلام بار، اطلاعات مبدأ، مقصد، نوع خودرو و بارگیر را وارد نمایید و در آخر، گزینه تأیید و ارسال اعلام بار را بزنید. زمانی که شما در قسمت نوع خودرو گزینه نیسان را انتخاب می‌کنید، اعلام بار نیسان شما به نزدیک‌ترین رانندگان به محل بارگیری نمایش  داده می‌شود و رانندگانی که شرایط حمل بار نیسان شما را داشته باشند برای هماهنگی‌های بارگیری بار با شما تماس می‌گیرند.

نکات مهم هنگام ارسال خرده بار از تهران به شهرستان

هنگام حمل بار به شهرستان با وانت لازم است به فاکتورهای بسیار زیادی توجه داشته باشید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ‌گونه نگرانی، خرده بار خود را به شهرستان بفرستید. در ادامه، برخی از این نکات را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

انتخاب روش مناسب حمل و نقل: اول‌ازهمه، شما باید روش مناسبی برای حمل و نقل کالای خود انتخاب کنید و به این منظور، می‌توانید با کارشناسان ترابرنت نیز تماس بگیرید.

بسته‌بندی اصولی خرده بار: ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که خرده بار به خاطر داشتن وزن و حجم کمتر، نیازی به بسته‌بندی خاصی ندارد. این در حالی است که اگر آن را به‌صورت اصولی بسته‌بندی نکنید، در طول مسیر جابه‌جا شده و به آن آسیب وارد می‌شود.

بیمه کردن خرده بار: از دیگر نکات بسیار مهم هنگام حمل بار به شهرستان با وانت که باید رعایت کنید، بیمه کردن خرده بار است. با بیمه، خیال شما بابت هرگونه خسارت احتمالی راحت می‌شود.

پیگیری وضعیت خرده‌ بار: بهتر است بعد از ارسال کالا و در مدت زمان رسیدن آن به شهرستان، وضعیت آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشکلی برای آن پیش نمی‌آید. با رعایت این موارد، می‌توانید با خیالی آسوده خرده بار خود را از تهران به سایر شهرستان‌ها بفرستید.

معرفی منابع معتبر برای اطلاع از هزینه ارسال خرده بار

برای این که بتوانید از هزینه ارسال خرده بار خود از تهران به شهرستان آگاه شوید، تنها کافی است که وارد وب‌سایت ترابرنت شوید. در این وب‌سایت گزینه استعلام کرایه حمل بار را بزنید تا صفحه جدیدی باز شود. در این صفحه باید مبدأ را روی تهران و مقصد را هم روی شهرستان موردنظر خود انتخاب کنید.

معرفی منابع معتبر برای اطلاع از هزینه ارسال خرده بار

سپس نوع خودرو را روی وانت موردنظرتان و بارگیر را بسته به نوع کالا، روی یخچالی یا کمپرسی یا روباز قرار دهید. در نهایت، گزینه پایین صفحه برای استعلام کرایه حمل بار را بزنید تا هزینه حمل بار از تهران به شهرستان با وانت بار برای شما نمایش داده شود.

سخن پایانی

شما می‌توانید برای راحت‌تر شدن کار خود برای استعلام هزینه ارسال خرده بار از تهران به شهرستان از سامانه ترابرنت استفاده کنید. در این سامانه پس از استعلام کرایه حمل بار، به‌صورت مستقیم وارد اپلیکیشن صاحبان کالا شده و اعلام بار خود را ثبت کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن بار خود را به مقصد ارسال کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته