دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1402 - 11:46
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

شهردار تهران: تأمین مالی ۲ هزار و ۱۲۰ دستگاه وسیله حمل‌ونقل عمومی برقی انجام شد

شهردار تهران: تأمین مالی ۲ هزار و ۱۲۰ دستگاه وسیله حمل‌ونقل عمومی برقی انجام شد
علیرضا زاکانی گفت: تأمین مالی حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس گازی ۱۸ متری، ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۸ متری، ۱۰ هزار دستگاه ون برقی و ۱۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتوربرقی انجام‌شده و در مسیر اجازه مجوز‌های کشوری افتاده است.
کد خبر : 876337

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأمین مالی حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس گازی ۱۸ متری، ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۸ متری، ۱۰ هزار دستگاه ون برقی و ۱۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتوربرقی انجام‌شده و در مسیر اجازه مجوز‌های کشوری افتاده است.

زاکانی ادامه داد: از سال ۹۶ موضوع پیش‌پرداخت واردات واگن از چین مطرح بود اما دولت قبل همکاری نمی‌کرد. این دولت با همکاری وزارتخانه‌های مختلف موضوع را به سرانجام رساند.

شهردار تهران درباره ورزشگاه جدیدی که قرار است در تهران و در شهر آفتاب ساخته شود، نیز توضیح داد: کم و کیف این موضوع هنوز مشخص نشده و فقط ۳۰۰ هکتار به این موضوع اختصاص یافته است. اما نحوه قراردادهایی که باید اعمال شود هنوز به صورت دقیق مشخص نیست.

زاکانی درباره دو طبقه شدن اتوبان همت عنوان کرد: در این باره صحبتی انجام نشده است و در دستور کار شهرداری تهران قرار ندارد.

وی درباره توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران تصریح کرد: ۱۷۲ ایستگاه راه اندازی شده و قرار است این روند ادامه داشته باشد تا ایستگاه‌های شارژ برای خودروهای برقی به ۵ هزار ایستگاه برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته