دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش ۷۰ هزار سفر روزانه با افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو تهران

افزایش ۷۰ هزار سفر روزانه با افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو تهران
با افتتاح قریب‌الوقوع ۴ ایستگاه از ایستگاه‌های باقیمانده خطوط ۶ و ۷ شبکه مترو تهران، حدود ۸ کیلومتر به طول مسیر بهره‌برداری این شبکه اضافه خواهد شد و افزایش حداقل ۷۰ هزار سفر روزانه از طریق سیستم حمل و نقل ریلی پایتخت نیز پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر : 872076

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، طول شبکه خطوط هفتگانه مترو در حال حاضر ۲۷۴ کیلومتر بوده و ۱۵۰ ایستگاه در حال سرویس‌دهی به مراجعان و مسافران مربوطه است. اما مهرماه امسال ۴ ایستگاه شهرزیبا، شهران و کوهسار (همگی در خط ۶) به همراه ۵/۵ کیلومتر مسیر تونلی در این خط وهمچنین ایستگاه میدان کتاب و حدود ۲ کیلومتر مسیر تونلی در خط ۷ به بهره برداری می‌رسد تا فرآیند تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده خطوط ۶ و ۷ یک گام دیگر به خط پایان نزدیکتر شود.

عملیات اجرایی ایستگاه‌هایی که از آن‌ها یاد شد، همگی از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و با تامین منابع مالی لازم، بزودی خدمت‌رسانی به جمعیت قابل توجهی از مناطق غربی پایتخت از طریق این ایستگاههاآغاز می‌شود. در واقع مناطق ۲ و ۵ که در مجموع تاکنون از ۲۰ ایستگاه مترو برخوردار بوده‌اند، با افتتاح ایستگاه‌های جدید تا حدودی وضعیت بهتری خواهند یافت؛ خصوصا منطقه ۵ که جمع ایستگاه‌های مترو آن از ۸ ایستگاه فعلی به ۱۱ ایستگاه می‌رسد.

گفتنی است برای ساخت این ۴ ایستگاه و همچنین بهره‌برداری از ۸ کیلومتر مسیر تونلی، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته