دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد:

حمایت پنج میلیارد تومانی از «ایده‌های روایت زن شهید»

حمایت پنج میلیارد تومانی از «ایده‌های روایت زن شهید»
در نشست خبری فراخوان ایده «روایت زن شهید» اعلام شد، حمایت پنج میلیارد تومانی از ایده‌ها صورت می‌گیرد، ضمن اینکه شش طرح برتر جایزه ۲۰میلیونی دریافت خواهند کرد.
کد خبر : 833181

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، نشست خبری فراخوان ایده «روایت زن شهید» با حضور مهدی متین پور سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و مدیر اجرایی فراخوان و فاتحی دبیر اجرایی فراخوان زن شهید دوم اسفند ماه در بنیاد شهید برگزار شد.

** حمایت پنج میلیارد تومانی از ایده «روایت زن شهید» توسط کمیسیون تبلیغات

متین فر در ابتدای نشست گفت: این طرح به عنوان مطالبه رهبری در موضوع «زن در انقلاب اسلامی» نیاز به مصداق برای الگوسازی در جامعه و شکل دهی مسیر الگوی زن به عنوان پیشران های همه حرکت‌ها است. هفت هزار شهید زن در دنیا عددی است که تکرار نخواهد شد و اینها نیاز به الگوسازی و الگودهی در دنیاد دارد.

وی در ادامه افزود: به دنبال آن هستیم که بعد سال‌ها که از جنگ گذشته این الگوسازی از هفده هزار زن شهید و ایثارگر را داشته باشیم. ما جانباز هفتاد درصد خانم داریم. تلاش کردیم این فراخوان ایده را بصورت کاری نو ایجاد کنیم تا ایده‌ها بعد داوری حمایت شوند، از این رو حمایت پنج میلیارد تومانی از سوی کمیسیون تبلیغات درنظر گرفته شده است.

** جایزه ۲۰میلیونی برای شش طرح برتر

وی در ادامه گفت: ما برای شش طرح برتر هرکدام بیست میلیون جایزه قرار دادیم و بقیه جایزه ها هم جذاب است. ایده تایید شده کمیسیون تبلیغات خیلی برای بنیاد اهمیت دارد. ایده ها هم با همکاری خود ایده پرداز مجری برایشان تعیین می شود و اولویت کار با خود ایده پرداز است و رقمی که مشخص شده این است که بلافاصله وارد فاز اجرا شویم.

حمایت پنج میلیارد تومانی از «ایده‌های روایت زن شهید»

** ایده «روایت زن شهید» با بن مایه هنری

در ادامه فاتح دبیر اجرایی نیز درباره فراخوان ایده «روایت زن شهید» عنوان کرد: ما در عرصه‌های مختلف در انقلاب حضور بانوان را شاهدیم، آنها علاوه بر نقش خانوادگی، نقش اجتماعی و فرهنگی شان را فراموش نکردند و خودشان در جاهای مختلف مثل یک رزمنده ایفای نقش کردند.

وی افزود: ما هفده هزار «زن ایثارگر» داریم، از این بین ۷ هزار و ۳۶۵ تن شهید هستند و ۸ هزار نفر جانباز، که از میان آمار ذکر شده ۴ هزار نفر بالای ۲۵ درصد و تعدادی هم بالای ۷۰ درصد هستند.

دبیر اجرایی فراخوان ایده «روایت زن شهید»  تصریح کرد: بنیاد شهید تلاش دارد از توانمندی‌های شاهد و ایثارگر استفاده کند‌، از این رو تلاش کردیم فراخوان ایده «روایت زن شهید» را عمومی داشته باشیم . فراخوان ایده از ۴ بهمن شروع و تا ۴ اسفند ادامه دارد و از چهار اسفند هم دو مرتبه تا ۱۴ اسفند تمدید شد.

به گفته وی، محورهای ایده بیشتر هنری است، از فیلم و تجسمی گرفته تا سازه‌های حجمی و فعالیت‌های دیگر، حتی ادبیات دفاع مقدس و انقلاب ، داستان، رمان ، شعر و ..‌ هم وجود دارد. شش نفر برگزیده نیز جایزه خواهند گرفت که البته شاید تعداد هم بنا به کیفیت تغییر کنند.

فاتح درباره هییت داوران گفت: داوران در دو مرحله کارها را داوری می‌کنند. اسامی هیات داوران عبارتند از: انسیه شاه‌حسینی و بادران هنرمند و تعدادی دیگر در بخش‌های هنری و پژوهشی مثل دکتر فراهانی از اساتید دانشگاه ، دکتر هدایتی و دکتر آهنگر هستند. افرادی در داوری همکاری دارند که خودشان مرتبط با ایثارگران یا همسر یا فرزند یا خودشان ایثارگر هستند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته